А ко отговорът ви на въпроса от подзаглавието е „не”, тогава това е идеална възможност да ги направите за пръв път: G 63 и G 63 4x4 Squared един до друг. С любезното съдействие на германската автокъща VDM Cars.
Истината е, че стандартният модел изглежда като детска играчка до повдигнатият и модифициран G-Wagen. Тези снимки ни напомнят за сравненията между „кубчето” и Suzuki Jimny, които изглеждаха по подобен начин – нелепи.
Ясно е кой кой е на снимките. Този в ляво е Mercedes-Benz G 63 4x4 на квадрат, за който преди няколко месеца „Силвър Стар” се похвали, че е изпратил към българските им клиенти цели 8 броя.
Този звяр е с редуктори, независимо окачване, по-голям пътен просвет, различни по размери предни и задни джанти/гуми, релси на покрива със стълба отзад, допълнителни LED светлини, издути колесни арки и други.
Възможно е да си мислите, че G 63 4×4 на квадрат е с по-мощен двигател, но за съжаление на собствениците от AMG са решили, че това не е нужно. Затова са заложили на познатия битурбо 4.0 V8, генериращ 585 к.с. и 850 Нм въртящ момент. Със същите параметри разполага и стандартният G 63, който ускорява до 100 км/ч в рамките на 4,5 секунди, максималната скорост е ограничена до 22 км/ч. Но, имайки предвид по-големите размери и тегло, по-големият модел няма как да постига същото ускорение.
Що касае моделът в дясно, то тук говорим за много по-висока мощност, тъй като това не е стоково G 63, а Brabus 800. Това значи 800 к.с. под десния педал, които са достатъчни този модел да е със секунда и половина по-бърз от G 63.
Усещаме, че въпросът с цените ви човърка. Затова ще споделим и този любопитен факт. На сайта на VDM Cars по-големият е малко над 500 000 евро с ДДС, докато Brabus 800 е „едва” 472 000 евро, без пари направо.