Т ази новина може би ще зарадва не малко хора в България - новият Mercedes-Benz EQG ще бъде лансиран между средата и края на 2024 г.
Това е по-рано от предложенията досега - за 2025 г. Вестта е изречена лично от боса на компанията Ола Калениус на медийно събитие, а той е цитиран от авторитетния Autoblog.
Шефът обяснил, че карал автомобила (все още като прототип) на тестово трасе на Mercedes в Австрия в края на миналата година и това било сред най-забавните неща за него за цялата 2021 г.
Считано още отсега, офроудът ще става на електричество”, е казал Калениус.
Тук е добре да припомним едно изказване на Калениус от 2019 г., в което той заяви, че от переспективата на тогавашния момент G-Class ще е последният Mercedes. Дотолкова е ценен за компанията. След като година по-рано бе обсдъждано да бъде зачеркнат.
А горното обяснява защо сега в Щутгарт планират EQG да е първият сериен модел с новата батерия, потенциалът на която бе демонстриран с концептуалния EQXX. След това тя ще бъде налична в моделното семейство EQ.
Новата батерия се разработва съвместно с американската Sila Nanotechnologies. Тя разчита на силициев анод, който, комбиниран с други химически промени в клетките, ще доведе до увеличение с 20-40% на енергийната плътност спрямо батериите, използвани в сегашната EQ гама, които разчитат на по-разпространените графитени аноди. Предполага се, че ще бъдат достигнати нива от над 800Wh/l на клетъчно ниво.
Базата за EQG е модифицирана версия на съществуващата рама на G-Class, която е цялостно преработена, за да може да издържи и тежестта на батерията.
Електрическата G-класа, която бе показана за пръв път под формата на концепция на миналогодишното изложение в Мюнхен, ще се задвижва от четири електромотора, по два на предната и задната мостове, като всеки комплект ще е със собствена скоростна кутия с фиксирано предавателно число.
Смята се, че софтуерен пакет, разработван от Mercedes ще позволи да се симулира ефектът от блокажа на три диференциала като при конвенционалния G-Class.