Босът на Mercedes се опълчи на германското правителство заради Китай

В същото време Германия блокира инвестиции от Азия в толкова нужните на автомобилния бранш полупроводници

Валентин Маринов,
Ола Калениус

, Mercedes-Benz

Ола Калениус

К огато политиката и бизнесът не гребат в една лодка, не става нищо добро. От началото на годината се води война в Украйна и пораженията от нея се усещат и от хората, които не участват пряко. Бизнесът плаща висока цена.

Автомобилният бизнес е сред тези, които са поставени до стената. Той още не може да се оправи от пандемията, а сега трябва да се справя и с всичко, което се случва заради санкциите към Русия.

Президентът на Mercedes-Benz Ола Калениус се обяви против дистанцирането от Китай, като каза, че е "абсолютно немислимо" Поднебесната империя да бъде отписана.

Коментарът му идват дни, след като германският канцлер Олаф Шолц бе на визита в Китай, начело на делегация от бизнесмени. Тя премина доста противоречиво, като Шолц призова германските компании да скъсат бизнес връзките си с Китай и да намерят други решения, ако отношенията между двете страни се влошат.

Калениус каза, че е дълбоко убеден в ползите от глобализацията и че напълно подкрепя това, че Шолц стана първият западен лидер, посетил президента Си Дзинпин.

Да се ​​отдръпнем от Китай, защото нещо може да се случи, би било грешна посока“, каза Калениус на събитие в берлинското бизнес училище ESMT.

Точно това обаче се случва. Вчера стана ясно, че германското правителство е решило да блокира китайските инвестиции в две местни компании, произвеждащи полупроводници - от съображения за сигурност, пише БТА.

Полупроводниците са деликатна тема за бранша. Той все още не може да се справи с набавянето им. Бавят се модели и поръчки.

Това обачене трогва Министерството на икономиката, което препоръча на кабинета да не разреши завод за чипове на Elmos да премине в китайски ръце и в резултат на това Берлин блокира продажбата й на Silex, шведска компания, която е дъщерно дружество на китайската Sai Microelectronics.

Кметът на Дортмунд Томас Вестфал и други местни политици изразиха опасения, че стопирането на сделката може да застраши работните места в завода на Elmos, посочва ДПА. Чиповете, произвеждани там, са от по-старо поколение, каквото фирмата вече не пуска от поточните си линии, но те все още се ползват в медицинската апаратура.

Правителството освен това реши да не допусне базираната в Бавария ERS Electronic да бъде закупена от китайци. От ERS отказаха коментар и не е ясно коя китайска компания е искала да сложи ръка на баварската фирма.

Канцлерът Олаф Шолц, който миналата седмица посети за кратко Китай, опитва да намери баланс между опасенията за сигурността на германската икономика, да намали германската зависимост от Китай и същевременно осигури по-голям достъп на европейските компании до китайския пазар.

Китай Mercedes-Benz Ола Калениус Олаф Шолц полупроводници