BMW затваря кръга: рециклира батерии и използва повторно материалите от тях

В батерия с капацитет 100 kWh се съдържат средно 90 кг никел, литий и кобалт, като основната част от това тегло се пада на никела

BMW iX3 електромобили

BMW

BMW iX3

С ъвместното дружество BMW Brilliance Automotive (BBA) направи първия успешен опит в Китай за затваряне на кръга: рециклиране на стари батерии и използване на материалите от тях за направа на нови. По този начин, сравнено с производството на батерии с новодобити материали, емисиите СО2 се намаляват със 70%.

За момента старите батерии все още идват от развойни електромобили и хибриди, тестови съоръжения и остатъчни продукти. В бъдеще ще се използват батерии от електромобили в края на жизнения им цикъл.

Съвместното дружество няма само да рециклира батериите. Това ще се прави от друга китайска компания, която използва иновативна компания за извличане на „висок процент” сурови материали от старите батерии.

Рециклираните по този начин никел, кобалт и литий ще се използват след това за производство на нови батерии за BMW Group.

Този начин за производство съхранява ресурси и, в същото време, намалява емисиите СО2 със 70%, сравнено с добити директно от природата метали. Този начин на работа ще бъде разгърнат допълнително в Китай.

Страната е най-големият пазар за електромобили. China Automotive Technology and Research Centre очаква общият обем на старите батерии в Китай до достигне около 780 000 тона до 2025 г. В същото време цените на суровините за високоволтовите батерии скочиха драстично от миналата година.

Изчисленията на BMW показват, че в батерия с капацитет 100 kWh се съдържат почти 90 кг никел, литий и кобалт, като основната част от теглото се пада на никела.

кръгова икономика суровини рециклиране BMW