А втомобилът, разработен на базата на BMW X5, ще бъде въведен в малка серия за демонстрационни и тестови цели от края на следващата година. Марката BMW i, която е изцяло насочена към мобилност с нулеви локални емисии, в бъдеще ще може да предлага и автомобили със задвижване с водородна горивна клетка. При условие, че водородът се генерира с помощта на възобновяема енергия и съответната инфраструктура, тази технология може да допълни портфолиото от електрифицирани задвижвания на BMW Group и по-специално да отговори на изискванията на клиентите, които нямат собствен достъп до инфраструктура за зареждане на електричество, често пътуват на дълги разстояния или търсят по-висока степен на гъвкавост.
BMW iX5 Hydrogen комбинира технологията на горивните клетки със задвижването BMW eDrive от пето поколение. Задвижващата му система използва водород като енергиен носител и го превръща в електричество в горивна клетка. При това се генерира електрическа енергия с мощност до 125 кВт/170 к.с., като единствените емисии са водна пара. Благодарение на тази задвижваща мощност е възможно поддържането на високи скорости дори и при дълги пътувания. Електромоторът е от петото поколение на технологията BMW eDrive, която се използва и при BMW iX. Във фазите на движение по инерция и спиране той поема функциите на генератор, който генерира енергия за мощната батерия. При особено спортно шофиране се ползва тази допълнителна енергия, съхранявана в батерията. Благодарение на това системната мощност е 374 к.с., която осигурява типичното за марката изживяване при шофиране. Необходимият за горивната клетка водород се съхранява в два резервоара от армирана с въглеродни нишки пластмаса (CFRP) с налягане 700 бара.
Според доклада на IEA (International Energy Agency) водородът има значителен потенциал като енергиен носител на бъдещето в рамките на световните мерки за енергийния преход. Благодарение на възможностите си за съхраняване и транспортиране водородът може да се използва за различни приложения. В транспортния сектор водородът може да се превърне в допълнителна технологична възможност вариант наред с електрическата мобилност с батерии, която ще позволи да се проектира дългосрочна, устойчива индивидуална мобилност.
Направиха робот за бързо и безопасно разглобяване на старите батерии на електромобилите
Skoda Octavia 2,0 TDI е перфектен семеен автомобил (тест драйв)
Сравниха експлоатационните разходи на Tesla Model 3 и Toyota Camry