ЕС планира въвеждане на 100% квота за автопарковете от 2030 г.

Ако Европейската комисия постигне своето, компаниите за отдаване на коли под наем и фирмените автопаркове ще могат да се попълват само с електрически автомобили от 2030 г.

електромобили

, BMW

BMW i5 Touring

С поред репортаж на германски медии, подобно изискване наистина е на масата. Решението обаче не е окончателно – и съпротивата вече нараства. Германският Bild am Sonntag съобщава за плановете за налагане на 100% квота за електрически превозни средства за рент-а-кар компании и фирмени автопаркове за нови придобивания от 2030 г

Според доклада Европейската комисия иска да представи предложението в края на лятото, с което да даде старт на парламентарния процес. Самата тема не е съвсем нова: през март Комисията обяви проектозакон за увеличаване на дела на електрическите автомобили в фирмените автопаркове като част от мерките си за подкрепа на европейската автомобилна индустрия. В началото на този месец засегнатите компании вече бяха посочили, че се обсъжда квота от 75% до 2027 г. и 100% до 2030 г.

Както и при първоначалните доклади в началото на юли, ЕС потвърди, че Брюксел работи по нови регулации, но не предостави подробности за текущото състояние на дискусиите, което означава, че няма официален коментар относно предполагаемата цифра от 100 процента. И дори ако Европейската комисия го предложи, далеч не е сигурно, че регулацията ще влезе в сила.

Както Съветът на ЕС (представляващ държавите членки), така и Европейският парламент ще трябва първо да я одобрят. Ясно е, че подобна регулация би засегнала голяма част от пазара на нови автомобили – около 60% от всички нови автомобили в ЕС са регистрирани на корпоративни собственици и доставчици на автомобили под наем, докато около 40% са частни клиенти. Новата регулация дори не е представена официално, но съпротивата в индустрията вече нараства.

Германският вестник цитира писмо от германския евродепутат Маркус Фербер (ХСС) до председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен (ХДС). Според писмото Фербер призовава за оттегляне на плановете. Той твърди, че електрическите автомобили ще бъдат закупувани само за да се изпълнят квотите. По-рано този месец, когато се появиха първите доклади, Ричард Кнубен, генерален директор на Leaseurope (европейската организация на националните лизингови асоциации), предупреди, че иначе обявеният за 2035 г. регламент е бил прокаран през задната врата. Кнубен се опасява – вероятно с оглед на интересите на членовете си – че „решенията тук се вземат от убеждение, а не въз основа на факти“.

Членът на борда на Sixt Нико Габриел също се изказа по темата: „Електрическите квоти за операторите на автопаркове са напълно неподходящи, тъй като не се справят с първопричината за проблема.“ Габриел вижда тази първопричина в бавното внедряване на инфраструктурата за бързо зареждане.

Източник на статията: electrive.com

Европейски съюз рентакар квоти автопаркове