BMW ще удържи на обещанието си за по-ефикасна и „тънка” гама. За пръв път подобно обещание бе дадено през миналата година, когато компанията отбеляза края на фискалната 2019 година. Тогава BMW Group заяви, че ще съкрати наполовина версиите на задвижване. Сега компанията вече си постави и краен срок.
„Ще намалим сложността, като се облегнем на по-малко варианти и по-малко възможности за задвижване, като ще запазим само тези, за които има истинско търсене. До 2025 г. около половината от възможностите за задвижване вече няма да се предлагат.”
Това значи, че голяма част от двигателите, както и комбинацията двигател-трансмисия-задно/предно/4х4 задвижване, ще бъдат премахнати от гамата. Така например BMW X3, на който изтекоха неофициални снимки на фейслифта, се предлага с четири двигателя, а отделно има и изцяло електрическа версия iX3. Така може да се предположи, че в бъдеще ще бъдат премахнати опциите за задвижване, които не се търсят от клиентите. И това важи за всички останали модели, но маркираме въпросните, тъй като в Интернет изтекоха снимки на обновените Х3/iX3, като най-интересното тук е радиаторната решетка, която вече е под формата на слънчеви очила, а не на традиционните „бъбреци”.
BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)
За тази променя голямо значение има и стремежът към електрификация, както и все по-голямото търсене на електромобили. През 2023 г. BMW Group ще има в портфолиото си 13 изцяло електрически модела. До края на 2025 г. трябва да бъдат доставени около 2 млн. електрически коли до клиентите – 10 пъти над обема през 2020 г. А до 2030 г. над половината от продаваните от Групата автомобили ще са електрически. Тези цифри сами по себе си са потвърждение, че концернът няма да се нуждае от много различни опции за задвижване на моделите си.
26 автомобила спорят за приза „Кола на година в България”
Williams и Italdesign разработват EV платформа за до 1000 км пробег