М ениджърът на проекта на новото BMW M5 обясни защо спортният бизнес седан е толкова тежък. Даниела Шмид разкри философията на М5 пред румънското издание Autocritica. Според нея всичко е продиктувано от стремежът за постигане на функционалност и гъвкавост. Новият модел може да измине до 69 км само на ток, а когато в играта влезе и V-осмакът се постига изключителна динамика. В същото време BMW твърди, че батерията „не добавя много тежест към цялата система“.
Хибридното BMW M5 тежи 2435 килограма, тоест собственото тегло на супер седана е по-голямо от това на Chevrolet Tahoe! Даниела Шмид обаче настоява, че никой от тествалите новия автомобил не е останал разочарован. Що се отнася до писанията в социалните мрежи, BMW се отнася снизходително към тях: Шмид сравнява мненията на хората, които правят прибързани заключения, с дегустаторите на вино, които не са опитвали напитката.
Според нея увеличаването на теглото и размерите е естествена еволюция, тъй като новите автомобили са обект на определени изисквания за комфорт, безопасност и опазване на околната среда. Мениджърът на проека М5 обаче признава, че излишните килограми могат да бъдат вредни на състезателната писта. Но и за това баварците не се притесняват, тъй като данните казват, че новите купувачи на супер седана на практика не го карат на писта.
Даниела Шмид дава да се разбере, че в компанията са изоставили идеята да лишат BMW M5 от двигател с вътрешно горене или да прибягнат до намаляване на работния му обем. Според тях V8 двигателят е "абсолютно необходим" в САЩ. В допълнение, нивото на технологиите в момента е такова, че хибридна система, базирана на twin-turbo V8, се счита за оптимална по отношение на производителността.