С лед като ни казаха, че купувачите на AMG ще прегърнат четирицилиндровите хибриди като смартфони, човекът, който е начело на спортното подразделение на BMW хвърли също толкова противоречиво твърдение. Говорейки пред британското издание Autocar, главният изпълнителен директор на AMG Майкъл Шийбе изразява силната си увереност, че купувачите няма да имат проблеми да преминат от добрия стар V8 към електрическо задвижване.
Клиентите, които дойдоха при марката заради V8, не дойдоха, защото просто искаха да имат голям двигател. Те дойдоха, защото харесаха технологията, която вложихме в колата. Така че, когато става въпрос за електрическо шофиране, аз съм сигурен, че ще се впуснат в тази нова технология, защото тя ще бъде най-новата и най-добрата, която може да получат."
Същността на това твърдение е, че AMG иска да вярваме, че клиентелата на марката от Афалтербах се състои от хора, които дават приоритет на технологиите. Ако най-новите разработки нямат двигател с вътрешно горене, клиентите очевидно ще преминат към електромобили. Рано или късно философията „един човек, един двигател“ ще приключи и изглежда, че Шийбе вярва, че хората няма да се поколебаят да прегърнат електромобилите, стига да имат най-новите технологии.
Но V8 двигателят няма да умре скоро. AMG обещава, че все още работи върху нови осемцилиндрови модели. Скорошен шпионски видеоклип показа, че CLE63 може да бъде следващият поред, който ще заложи на V8. Смята се, че въпросният модел е трябвало да премине към електрифициран „шестак“, но слабото търсене на C63 е накарало AMG да смени двигателя и да заложи на изпитаната формула.
C63 не е единственият AMG, който загуби своя V8, тъй като GLC63 също се отказа от 4.0-литровия агрегат с двойно турбо. Освен това Mercedes вече обяви, че следващото E63 няма да има осем цилиндъра.