Н овото BMW M5 поляризира мненията след като значително увеличи своето тегло спрямо предшественика си. Основната причина за това е plug-in хибридната система, която добави към големия V8 двигател още батерия и електромотор.
Това позволи на компанията да „защити“ модела от все по-строгите регулации и да започне неговия преход към електрификацията. Доста специализирани блогове и фенове обаче не спират да критикуват голямото тегло на М5 и това не се харесва на компанията, съобщава Motor1.
В интервю за Carsales, шефът на М дивизията на BMW Франк ван Мийл казва, че според него компанията е направила грешка като е разкрила теглото на М5 толкова рано. „Чрез представянето на М5 научих как работят социалните мрежи. Виждаме какво правят конкурентите, които пускат хибридни спортни коли. Те разкриват теглото чак след пробните шофирания и това е основната поука“, казва ван Мийл.
Според него, от момента, в който BMW са разкрили теглото на М5, това е станала основната тема за разговор за колата и е засенчило останалите ѝ способности. Той казва, че след като колата вече е налична за тестове, мненията са започнали да се променят и хората са доволни от нея. Ван Мийл твърди, че поръчките за седана растат главоломно и затова производството вече е било увеличено на два пъти, за да се покрие търсенето.
М5 е разработена така, че да не се усеща теглото. То може да изпъква на листа хартия, но според ван Мийл хората не трябва да съдят за един автомобил само от „екселската таблица“ и тези реакции са го подразнили. И все пак, занапред компанията няма да повтаря тази грешка и ще коментира теглото едва след като хората реално са изпитали дадения автомобил.