П о време на откриването на BMW M Fest на пистата „Киалами” в Южна Африка, шефът на BMW M Франсискъс ван Миил бе абсолютно красноречив по отношение на въпрос дали в бъдеще може да видим М-ки с 3- или 4-цилиндрови двигатели.
Надявам се, че това е риторичен въпрос, защото е ясно, че няма да използваме 3-цилиндрови двигатели,” заяви ван Миил. „Дори няма да използваме 4-цилиндрови двигатели в нашите автомобили. Знам, че има други компании, които го правят, но ние няма да го направи.”
Тези „други компании” са ясни. Наскоро Mercedes-AMG представи С63 S E Performance с хибридно 2,0-литрово турбо задвижване, а не с 4,0-литров битурво V8, който задвижваше предшественика му.
Макар този двигател да е изключително впечатляващ като технически характеристики, изглежда че BMW ще продължи да залага на характера, който има редовият 6-цилиндров двигател, като предвижда да продължи дългогодишната си любовна си афера с V8.
Каквото и да мислите за настоящия дизайнерски език на баварците, не може да им се отрече, че те твърдо държат на двигателя с вътрешно горене, при това няма да маскират нещо малко като двигател за М.
Затова е новото М2 продължава да залага на редови 3,0-литров „шестак”, генериращ 453 к.с. и 550 Нм. Това ще е последният неелектрифициран модел на M GmbH. За разлика от споменатия плъг-ин хибрид С63 S E с 2,0-литров мотор. Сумарната мощност на системата е 680 к.с.
Ван Миил казва още, че Серия 1 няма да има чиста М-версия, най-малкото защото в моторния й кош няма как да се монтира „шестак”.
В бъдеще М-моделите ще бъдат електрифицирани, а първият такъв автомобил е XM. Но за огромен автомобил си трябва огромен двигател във формата на битурбо V8. Сумарната мощност на системата възлиза на 653 к.с. и 800 Нм. Следващото поколение М5 вероятно ще е плъг-ин хибрид, поне така подсказват шпионските снимки.