Още едно бижу за юбилея - второто поколение BMW M2 e с 460 к.с.

Новият модел е с цели 90 "коня" по-мощен от предшественика. Той се предлага с 8-степенна автоматична трансмисия, може да се поръча и с механична като опция

,
BMW M2

, BMW

BMW M2

П разниците по случай 50-годишнината на дивизията М продължават и започва да ни се иска и догодина да честваме 50 лета на BMW M GmbH.

Сега пред нас е новият BMW М2. Второто поколение на компактното купе излиза на пазара през април следващата година, когато се навършват пък 50 лета от лансирането на друг славен 2-врат баварец - BMW 2002 turbo. М2 ще се произвежда в Мексико заедно с 2-Series купе. Предшественикът продаде над 60 хиляди екземпляра из цял свят.

Новакът е с редови 6-цилиндров 3-литров M TwinPower Turbo двигател, който се различава с няколко дребни детайла от този на M3/M4. С максималната си мощност от 338 кВт/460 к.с. M2 има цели 90 к.с. повече от предишния модел.

Максималният въртящ момент от 550 Нм е на разположение между 2650 и 5870 об/мин. Двигателят развива максималната си мощност при 6250 об/мин, максималните му обороти са 7200 об/мин. Разгръщане на мощността се съпровожда от вдигащ адреналина звук, осигурен от специфичната за М изпускателна система с клапи с електрическо управление. Охладителната система, а и подаването на масло са пригодени за шофиране на писта.

BMW

Разбира се, това може да се усети и на пътя, стига човек да знае как да изтръгне тази динамика и възможности.

Мощността се подава към задните колела чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Има възможност за многостепенни низходящи предавки до най-ниската възможна. Превключването се извършва чрез селектор на трансмисията с актуалния М дизайн и лостчета на волана.

Drivelogic предлага избор между три програми. Като опция се предлага 6-степенна механична кутия. Тя е подпомогната от асистент за превключване, който осигурява контрол на оборотите при низходящо превключване при понижаване на скоростта преди завои.

BMW

При нужда асистентът за превключване може да бъде деактивиран от менюто M Setup.

С осемстепенната трансмисия M Steptronic M2 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек., а в с “ръчката” отнема 4,3 сек. Набирането до 200 км/ч отнема 13,5 сек. (с автоматичната трансмисия, респективно 14,3 сек. с механичната). С опционалния M Driver’s Package ограничението на максималната скорост може да бъде изместено от 250 до 285 км/ч.

Типичното за M силите на странично ускорение помагат на водача да управлява автомобила с контролирани дрифтове в завоите. Серийната функция M Traction Control служи за контролирано доближаване до физическите гранични режими. Тя позволява индивидуално задаване на праговете за намеса на контрола на сцеплението в десет степени.

BMW

Активният M диференциал отзад пък осигурява при нужда безстепенен блокаж до 100%. Възможно е да се оптимизира и сцеплението по настилки с различни коефициенти за дясното и лявото задно колело. Както и пренасянето на мощността при динамично ускорение на излизане от завои.

В серийното оборудване BMW M2 личи адаптивно M окачване с електронно контролирани амортисьори, кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число, DSC (Dynamic Stability Control), включително M Dynamic Mode и мощна M Compound спирачна система с шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутални отзад. Интегрираната спирачна система позволява да се генерират две характеристики на усещането на спирачния педал.

BMW

Новият М2 е със следните размери - 4580 мм дължина, 1887 мм широчина, 1402 мм височина. Междуосието е с цели 11 см по-късо от това М4 купе, например. Но спрямо предшественика е пораснал малко, като единствено височината е намалена със 7,6 мм.

Тежи 1730 кг в механичната трансмисия и 1754 кг с автоматичната. М джантите са 19-ки отпред и 20-ки отзад.

Както казва BMW, кокпитът е “ориентиран към водача”. Към специфичните за M индикации на дисплея, уреди за управление и Setup настройките, включва и усъвършенстван BMW Curved Display.

BMW

Пред очите на водача всичко най-важно като информация се изобразява с нови графики на 12,3-инчов дисплей. На 14,9-инчовия контролен екран пък се показват специфични за M Widgets настройки на автомобила и състояние на гумите.

Като опция върви Head-Up дисплей. Новата BMW iDrive позволява персонализиране с BMW ID и My BMW App, както и използването на Personal eSIM в автомобила. Smartphone-Integration за Apple CarPlay и Android Auto също е част от серийното оборудване. Включмена е антенна система с възможност за 5G.

Водачът и пътникът до него седят в спортни седалки (стандартно) със специфичен за модела дизайн и тапицерия Sensatec/Alcantara. Като алтернатива се предлагат М Спортни седалки с интегрирани подглавници и перфорирани повърхности с кожа Vernasca/Sensatec.

Опционалните M Carbon седалки тип „корито“ намаляват теглото на автомобила с 10,8 кг.

BMW

BMW BMW M2 M power юбилей купе нов модел