П разниците по случай 50-годишнината на дивизията М продължават и започва да ни се иска и догодина да честваме 50 лета на BMW M GmbH.
Сега пред нас е новият BMW М2. Второто поколение на компактното купе излиза на пазара през април следващата година, когато се навършват пък 50 лета от лансирането на друг славен 2-врат баварец - BMW 2002 turbo. М2 ще се произвежда в Мексико заедно с 2-Series купе. Предшественикът продаде над 60 хиляди екземпляра из цял свят.
BMW M2
Новакът е с редови 6-цилиндров 3-литров M TwinPower Turbo двигател, който се различава с няколко дребни детайла от този на M3/M4. С максималната си мощност от 338 кВт/460 к.с. M2 има цели 90 к.с. повече от предишния модел.
Максималният въртящ момент от 550 Нм е на разположение между 2650 и 5870 об/мин. Двигателят развива максималната си мощност при 6250 об/мин, максималните му обороти са 7200 об/мин. Разгръщане на мощността се съпровожда от вдигащ адреналина звук, осигурен от специфичната за М изпускателна система с клапи с електрическо управление. Охладителната система, а и подаването на масло са пригодени за шофиране на писта.
Разбира се, това може да се усети и на пътя, стига човек да знае как да изтръгне тази динамика и възможности.
Мощността се подава към задните колела чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Има възможност за многостепенни низходящи предавки до най-ниската възможна. Превключването се извършва чрез селектор на трансмисията с актуалния М дизайн и лостчета на волана.
Drivelogic предлага избор между три програми. Като опция се предлага 6-степенна механична кутия. Тя е подпомогната от асистент за превключване, който осигурява контрол на оборотите при низходящо превключване при понижаване на скоростта преди завои.
При нужда асистентът за превключване може да бъде деактивиран от менюто M Setup.
С осемстепенната трансмисия M Steptronic M2 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек., а в с “ръчката” отнема 4,3 сек. Набирането до 200 км/ч отнема 13,5 сек. (с автоматичната трансмисия, респективно 14,3 сек. с механичната). С опционалния M Driver’s Package ограничението на максималната скорост може да бъде изместено от 250 до 285 км/ч.
Типичното за M силите на странично ускорение помагат на водача да управлява автомобила с контролирани дрифтове в завоите. Серийната функция M Traction Control служи за контролирано доближаване до физическите гранични режими. Тя позволява индивидуално задаване на праговете за намеса на контрола на сцеплението в десет степени.
Активният M диференциал отзад пък осигурява при нужда безстепенен блокаж до 100%. Възможно е да се оптимизира и сцеплението по настилки с различни коефициенти за дясното и лявото задно колело. Както и пренасянето на мощността при динамично ускорение на излизане от завои.
В серийното оборудване BMW M2 личи адаптивно M окачване с електронно контролирани амортисьори, кормилно управление M Servotronic с променливо предавателно число, DSC (Dynamic Stability Control), включително M Dynamic Mode и мощна M Compound спирачна система с шестбутални спирачни апарати отпред и еднобутални отзад. Интегрираната спирачна система позволява да се генерират две характеристики на усещането на спирачния педал.
Новият М2 е със следните размери - 4580 мм дължина, 1887 мм широчина, 1402 мм височина. Междуосието е с цели 11 см по-късо от това М4 купе, например. Но спрямо предшественика е пораснал малко, като единствено височината е намалена със 7,6 мм.
Тежи 1730 кг в механичната трансмисия и 1754 кг с автоматичната. М джантите са 19-ки отпред и 20-ки отзад.
Както казва BMW, кокпитът е “ориентиран към водача”. Към специфичните за M индикации на дисплея, уреди за управление и Setup настройките, включва и усъвършенстван BMW Curved Display.
Пред очите на водача всичко най-важно като информация се изобразява с нови графики на 12,3-инчов дисплей. На 14,9-инчовия контролен екран пък се показват специфични за M Widgets настройки на автомобила и състояние на гумите.
Като опция върви Head-Up дисплей. Новата BMW iDrive позволява персонализиране с BMW ID и My BMW App, както и използването на Personal eSIM в автомобила. Smartphone-Integration за Apple CarPlay и Android Auto също е част от серийното оборудване. Включмена е антенна система с възможност за 5G.
Водачът и пътникът до него седят в спортни седалки (стандартно) със специфичен за модела дизайн и тапицерия Sensatec/Alcantara. Като алтернатива се предлагат М Спортни седалки с интегрирани подглавници и перфорирани повърхности с кожа Vernasca/Sensatec.
Опционалните M Carbon седалки тип „корито“ намаляват теглото на автомобила с 10,8 кг.