Х5 продължава да е предпочитаният модел на BMW у нас

През миналата година марката е реализирала 1080 продажби, което е ръст от 8%. Вдигат се електрическите и електрифицираните продажби, докато дизелите намаляват

Пламен Георгиев,
BMW X5 2024

, BMW

Това е обновеният BMW X5, който тепърва предстои да започне да се произвежда през март в Спартанбург, САЩ.

В ъпреки трудната година, BMW Group България отчете успешно представяне на българския пазар. През 2022 г. компанията е реализирала 1080 продажби с марката BMW у нас, което представлява 8% ръст в сравнение с предходната година. При MINI се отбелязва спад от 16%, а продажбите на BMW Motorrad са нараснали с 54%.

В сравнение с 2021 г. реализацията на изцяло електрически модели BMW на българския пазар достига до 9% от общата реализация на марката,  а при MINI 25%. Общият дял на електрифицирани автомобили, с включени Plug-in хибриди, е съответно 15% за BMW и 26% за MINI. Най-популярните BEV модели cа BMW iX (38 автомобила),BMW i4 (27 автомобила) и BMW iX3 (13 автомобила), а plug-in хибридите както следва:  BMW X5 45e (31 автомобила), BMW 330e (14 автомобила) и BMW X1 xDrive25e (7 автомобила).

BMW X5 със 158 доставки е най-популярният модел на българския пазар през 2022 г. Второто място заема обновеното BMW X7 със 140 доставки, третото - BMW X3 с 96 доставки. На четвърто място се нарежда BMW X6 с 84 доставени автомобила, а челната петица оформя BMW Серия 4 с 61.

В годината на 50-ия юбилей на BMW M GmbH спортните модели на баварците са привлекли с 22% повече клиенти в България, отколкото през 2021 г. Начело в продажбите на високопроизводителните автомобили е BMW M3 с 23 доставки, следвано от BMW M4 Купе - 18 и BMW M5 и BMW M X6, които делят третото място с 14 предадени автомобили.

Анализът на вариантите на задвижването при мярката BMW показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2022 г. техният дял е 46% (-3%), делът на бензиновите двигатели и Plug-in хибридите се запазва съответно 39% и 6%,  а изцяло електрическите удвояват тежестта си в общите продажби и достигат 9%.

При избора на компановка, шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели запазват лидерската си позиция с 51%, следвани от четирицилндровите агрегати с 25% и осемцилиндровите с 8% и трицилиндровите със 7%.

През 2023 г. в допълнение към наскоро представеното i7 на пазара ще бъдат въведени хибридни и дизелов вариант на флагмана на BMW, вече започна и реализацията на първото BMW iX1. В продължение на вълнуващата програма  по повод 50-години BMW M GmbH, ще започнат доставките на първото BMW M3 Touring, BMW M2 и вторият самостоятелен модел на М - BMW XM. През последната половина на годината може да се очаква изцяло новото BMW Серия 5 в изцяло електрическа версия i5.

продажба на автомобили BMW България BMW