П рез 2017 и 2018 г. BMW Group осъществява най-голямата моделна офанзива в своята история, в рамките на която на пазарите в цял свят ще бъдат въведени 40 нови или обновени модели, както и 14 мотоциклета. Специален фокус в обогатяването на моделното портфолио имат продукти от висшия сегмент и SAV моделите на семейството BMW X.
Моделната офанзива стартира в края на 2017 г. с лансирането на BMW X3, а на 3 март на пазара ще бъде въведено и първото BMW X2. Моделът направи и предпремиерен дебют в България, по време на пресконференцията за представянето на търговските резултати на BMW Group и BMW Group България. Съвсем скоро предстои представянето на второто поколение на BMW X4. В края на годината ще бъде лансирано и новото BMW X7.
В България през 2017 г. BMW Group за първи път от 2008 г. постига четирицифрен търговски резултат. На крайни клиенти са доставени 1127 автомобила BMW и MINI. Така компанията за пореден път затвърждава лидерската си позиция в премиум сегмента. За дванадесетте месеца на изминалата година компанията доставя 1014 автомобила с марката BMW и реализира ръст от 12% спрямо предходната година. При MINI, на клиенти са доставени 113 автомобила, или с 20% повече в сравнение с 2016 г. Изключителна успешна е търговската реализация на BMW Motorrad с 145 продадени мотоциклета и ръст от 125%. В този резултат са включени доставените на Министерството на вътрешните работи 60 мотоциклета за нуждите на Полицията. Ръстът постигнат без да се отчита тази еднократна специална доставка е 55%.
Анализът на продажбите затвърждава популярността на SAV автомобилите на българския пазар. Те имат около 50% пазарен дял в реализацията както на марката BMW – общо 503 автомобила, така и на MINI – 41 автомобила.
Най-продаваният BMW модел е BMW Серия 5 със 181 доставки (18%), следван от BMW X5 със 147 (14%) и BMW X6 100. Изключително успешно е представянето на марката във висшия сегмент: доставени са 83 автомобила от флагмана BMW Серия 7( 8%), като 11 от тях са върховите BMW 760 Li.
Интересна е и динамиката в моделните семейства BMW M и BMW M Performance, от които общо са реализирани 99 автомобила или ръст от 13%.
През април 2017 г. BMW Group България лансира на българския пазар и суб-бранда BMW i. За период от 8 месеца са доставени 12 автомобила от неговото портфолио. Заедно с BMW iPerfomance автомобилите делът на електрифицирани превозни средства в общите продажби на BMW е 2,37%.
Очакванията на компанията са през първата пълна година на българския пазар – 2018 г., броят на реализираните електрифицирани автомобили да нарасне съществено до общо 50.
По отношение на задвижването, BMW Group България отчита превес на продажбите на дизеловите агрегати, спрямо бензиновите в съотношение 83% към 15%. Близо 3% са електрифицираните автомобили.
Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 84% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Системата се предлага в повече от 100 модификации в почти всички моделни серии.
Второто поколение MINI Countryman е основният модел, подпомогнал позитивния пазарен резултат на марката MINI. На него се дължат 49% от продажбите на марката през 2017 г.
Фактите около „газовата камера” на VW, Daimler и BMW
Daimler награждава работниците си с по 5700 евро бонуси
Искаш да караш в Лондон? Удоволствието ще струва 12 лири на ден