Близнаците Alfa Romeo Tonale и Dodge Hornet - нещастие за едни, щастие за други

Как ще се отрази на продажбите на италианския автомоби в САЩ неговият по-евтин щатски събрат - това е въпросът

,
колаж Tonale Hornet

CarMarket.bg

Ф актът, че новия Dodge Hornet практически е пребрандиран Alfa Romeo Tonale вече предизвика много коментари - положителни и отрицателни.

При корпоративната култура е така, а когато става дума за автомобили винаги има риск от вътрешна “канибализация”. Тук случаят има поне два ъгъла.

През миналата седмица австралийското издание The Drive информира - позовавайки се на анонимни източници, за недоволство сред италиански мениджъри на Stellantis поради факта, че “стършелът” ще струва с около 10 хиляди долара по-малко от своя първообраз в САЩ.

Цената му стартира от малко под $30 хиляди, което в тези времена е доста добре. Само за 24 часа след представянето по-рано този месец бяха получени 14 хиляди заявки.

В същото време Alfa прави пореден опит за пробив на щатския пазар. Тук се задава въпросът, какъв е смисълът да се дават още поне $10 000 за една емблема?

Hornet не само стъпва на платформата на Tonale, прилики има дори на екстериора, а интериорите са много сходни.

По отношение на техниката, двата кросоувъра споделят 2-литров 4-цилиндров двигател с турбокомпресор. Разликата е едни 9 “коня” в полза на американеца (а дали е такъв?) и евентуално 25 к.с., ако разполагате с PowerShot.

По същия начин стоят нещата с предстоящия “плъг-ин” хибрид, който ще бъде наличен и за двата модела от догодина. Dodge-ът пак е малко по-мощен.

Не всички обаче недоволстват от това. Що се отнася до Европа, тук се продава само Tonale. От цялата фамилна история може да спечели заводът в Помиляно, Южна Италия, където ще се правят и двата близнака.

На Tonale се разчита да продаде 30 хиляди броя в първата си година, след което по 70-80 хил. за 12 месеца - повечето от които насочени към Стария континент.

В концерна се правят сметки, че на първо време - с добавените от Hornet, общата продукция може да достигне над 100 000 броя, а това не само ще закрепи завода, а ще отвори и втора смяна (25 на сто повече продукция). Сега е една.

Това радвало профсъюзите и работниците в Италия - Stellantis обяснимо има проблеми с тях, когато реши да прави съкращения, да закрива цехове и цели съоръжения, да мести производства...

Горните сметки за обеми прави Жан-Филип Импарато, босът на Alfa, пред Automotive News. Сега той вижда само позитиви от процесите, обвързващи италиански и щатски брандове.

Италия Dodge Hornet Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Stellantis