Alfa Romeo показа днес новия Tonale - малък SUV, който застава под Stelvio. Световната му премиера ще бъде на автосалона в Женева през март. Това е първият plug-in хибрид на италианската марка.
Серийният модел не се различава съществено от концепцията. Визията е като на типична Alfa. Погледнат отпред, Tonale гледа навъсено и сякаш казва “не ми казвайте, че съм малък, може да си изпатите”.
Има все пак новости по излъчването отпред, решетката. Впечатление правят въздухопроводите.
Alfa Romeo Tonale
Дължината на Tonale е 4,53 метра, широчината му е 1,84 м, а височината - 1,6 м. Джантите са 19-инчови, но като опция ще се предлагат и 20-.
Моделът е ключов за бъдещето на Alfa Romeo или поне такива са очакванията. Той проправя пътя за електрическото задвижване, а на него се разчита и да повиши продажбите на компанията до 400 000 броя в следващите години.
Също като Stelvio, Tonale носи името на планински масив в Алпите, но по-малък. Нищо не е оставено на случайността - типично за Alfa.
В официалната информация се казва, че той ще зададе нови стандарти по отношение на динамиката.
Засега се планират два двигателя. Първият е 1,5-литров бензинов мотор със 160 к.с. и променлива геометрия на турбината. Част от системата за задвижване тук е 48-волтов електромотор с 15 киловата и 55 Нм. Трансмисията е 7-степенна TCT с два съединителя. На ниска скорост и при паркиране задвижването се поема изцяло от елетромотора.
Другият варант тук е със 130 к.с. И двата изпращат мощността си към предните колела.
Очаквано по-голямо внимание привлича 1,3-литровият с електрически мотор за общо 275 к.с., като тук вече предаването е двойно, а скоростната кутия е същата. Според Alfa, с този агрегат малкият “планинар” може да измине до 80 км само на електрически режим (80 км в града или 60 измън). А ускорението от място до 100 км/ч ще отнема 6,2 сек.
Технологиите имат и друго измерение - колата ще се продава с т. нар. NFT (non-fungible token), който представлява дигитален сертификат. Той ще използва при сервизиране, за установяване на километража, ще съдържа цялостната история на колата.
Интериорът е нов в сравнение със Stelvio. Той е подчертано спортен, личи кожа, високо качество на материалите и добър баланс между дигитализацията и класиката, при която все пак има бутони, лостчета и т.н.
Автомобилът излиза с всички системи за безопасност и комфорт, които се предлагат в класа, че и в по-високия.
Поръчки за Alfa Romeo Tonale започват да се приемат от април.