С ъдебен иск във Флорида твърди, че мъж е умрял в резултат на използване на Autopilot, защото компанията не е „отстранила познат дефект” със софтуера. Инженери са потвърдили със съдебни документи, че автопилотът не е проектиран да избягва въпросния вид инциденти. Въпреки това, семейството обвинява Tesla за смъртта на своя близък.
Това дело не е ново. За него се пише от май 2019 г., когато водачът Джереми Банер умира, след като се удря в 18-колесен прицеп със своята Tesla Model 3. Той активира Autopilot 10 секунди преди удара в камиона, не успява да избегне сблъсъка. Новото по делото е разкритието, че двама инженери признават през 2021 г., че софтуерът не е бил проектиран да избягва подобни инциденти.
Един от инженерите е цитиран от Bloomberg да казва, че „ако има пресичащ трафик или потенциал за такъв, към онзи момент Autopilot не е бил проектиран да засече подобна ситуация.” Това изявление, потвърдено от втори инженер приблизително по същото място се използват за обвинение, че Tesla не е изпълнила задълженията си. Компанията е знаела по време на инцидента с Банер, че подобен случай се е разиграл през 2016 г.
В този инцидент смъртта си намира друг мъж, след като неговата Model S се връзва отстрани на ремаркето на влекач. Отново не е ясна причината, поради която водачът не е успял да избегне удара. Когато случката се разиграва, Tesla публикува изявление със съболезнования към семейството, но отбелязва, че „когато се използва правилно от внимателен водач, който е готов да поеме контрола по всяко време, водачите, подпомагани от Autopilot, са в по-голяма безопасност от тези, които шофират без асистенция.”
„Има доказателство в записа, че ответникът Tesla е участвал в умишлено неправомерно поведение и/или груба небрежност за продажбата на автомобил с Autopilot, за който Tesla е знаела, че е дефектен и е знаела, че е причинил предишен фатален инцидент“, казва семейство Банер в променената жалба.
Факт е, че към момента се сипят всевъзможни искове и обвинения срещу Tesla. Също така е факт, че делата се множат заради Autopilot. Наскоро разказахме за инцидент, в който пострадали са шестима служители на реда, които паркират две полицейски една зад друга отстрани, за да помогнат на пострадали. Tesla с активиран Autopilot се врязва в спрелите на аварийни светлини коли и така служители са наранени. Интересното е, че преди настъпване на инцидента, Autopilot е издал 150 предупреждения към водача, но не се е деактивирал.