Бивш кадър на Tesla ще помага на VW да решава софтуерните си проблеми

Въпросният специалист е работил още в Rivian и Google, сега има много сериозен ребус за решаване

Пламен Георгиев,
софтуер

iStock

З а да започне истинската си електрическа офанзива, която обещава от години, Volkswagen трябва да реши софтуерните си проблеми, които го преследват през последните години. Компанията разработва следващото поколение софтуерна платформа, но това до момента се оказа изключително трудна задача. Дори се стигна дотам, че появата на Software 2.0 ще бъде изтеглено за 2027 или 2028 г.

Затова германският производител нае Санджай Лал. Макар това има да не е познато, той идва от Rivian, а преди време е бил инженерен директор в Tesla в продължение на две години. Лал е работил също в Google по Android Automotive.

Bloomberg съобщава, че Лал ще води софтуерен дизайнерски хъб в подразделението Cariad на VW, което разработва нова софтуерна платформа за бъдещите електромобили на малката. Тази софтуерна платформа ще бъде въведена на пазара от два модела на VW и Audi, тя ще формула основата за архитектура, която ще се ползва в цялото порфолио от компании на концерна.

Лал е работил като инженерен директор в Tesla между юли 2017 и юни 2019 г. След това се присъединява към подразделението Android Automotive на Google между юни 2019 и август 2021 г. Оттогава работи по софтуерната платформа на Rivian.

През миналия октомври става ясно, че Porsche е принуден да забави електрическия Macan именно заради проблеми с Software 2.0. По-рано тази година пък разбрахме, че VW е фокусиран върху Software 1.2, за да може да бъдат лансирани новите Macan и Audi Q6 e-tron, а Software 2.0 ще бъде забавена за 2027 или 2028 г.

софтуер софтуерни проблеми Volkswagen Cariad