О чевидно няма магическа пръчка, с която назначеният през септември но шеф на VAG да се справи със софтуерните проблеми, които затрудняват електрическата офанзива на концерна. Не само че липсва подобна магия, а Оливер Блуме все още търси рецептата.
И изглежда, че тя не е скрита в собствените възможности на Volkswagen и Cariad. Преди дни стана ясно, че софтуерното подразделение е с нов шеф и членове на борда, които да се опитат да неутрализират проблемите. Работата на Cariad е съпроводена с проблеми и преразходи за създаване на новата софтуерна платформа, която трябва да поддържа „Ниво 4” на автономност. Тя трябваше са бъде въведена от 2026 г., но сега се разбира, че лансирането й е изместено към края на десетилетието.
Проблемите на Cariad забавиха лансирането на електрическия Porsche Macan и новото Audi Q6 e-tron. Двата модела са ключови за електрическите стратегии на марките.
Тези причини накараха Volkswagen Group да търси партньорства и външна експертиза, за да търси решения на софтуерните проблеми, както и да успее да си възвърне позициите на китайския пазар, пише Automotive News.
Производителят „разширява подхода си към партньорствата” за софтуерно разработване и кооперация с местни играчи в Китай, обяви Оливер Блуме по време на годишната сбирка.
Volkswagen планира бъдещето и на успешните си модели в електрическата ера, визирайки Golf.
Нашите икони трябва и ще бъдат част от е-мобилността в бъдеще. Ние трябва, ще и можем да позиционираме тези модели там, където им е мястото.”
На най-големия пазар на VW, китайският, компанията работи Horizon Robotics като част от сделка за 2,3 млрд. евро за създаване на съвместно дружество, което да работи по технология за автономно управление.
Porsche пък обяви, че се обединява с Mobileye с цел разработване на системи за подпомагане на управлението. В тази сделка на по-късен етап участие може да има и Audi.