Р азнообразието от задвижвания за автомобилите е по-голямо от всякога. Повечето производители обаче избират две-три опции от многото и предлагат даден модел само с тях.
BMW реши да разчупи тази традиция и спретна баварска версия на шведската маса. Това ще стане със следващото поколение на Х5. Компанията официално обяви, че бъдещият модел ще се предлага с цели пет различни задвижвания: бензин, дизел, plug-in хибрид, EV и… водород. Така клиентите ще имат избор от всички популярни варианти според техните нужди.
„Водородът ще има основна роля в глобалната декарбонизация. Затова искаме да развиваме и тази технология“, казва Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW AG с ресор развитие и разработка.
Водородната BMW iX5 Hydrogen се очаква през 2028 г. А концепцията за предлагане на петте форми на задвижване ще бъде разгърната и за други модели на компанията. Така тя смята да се позиционира максимално готова за бъдещето и всички развития на регулации, както и локалните пазарни предпочитания.
BMW казва, че новата архитектура позволява тази гъвкавост със задвижванията. Платформата позволява гъвкавост и слагане на различни задвижвания в една и съща кола без да се налагат сложни и скъпи преработки. Водородният модел практически също е електрически, като самото задвижване на колелата ще става чрез електромотори.
Използвана е трето поколение система с горивна клетка, която BMW разработва заедно с Toyota. Тя е по-компактна и лека, но и по-мощна и ефикасна. Ще предлага по-дълъг пробег с по-ниска консумация на енергията, като вече се работи по прототипите за тестове.
И преди да има притеснения сред феновете, Майкъл Рат, вицепрезидент на отдела за водородни автомобили на компанията казва: „Новото BMW iX5 Hydrogen ще бъде истинско BMW – пионер в класа си и ще предоставя типичното за BMW удоволствие от шофирането“.