Tesla прикрива 3 инцидента с Robotaxi

Не е за пръв път, вероятно няма да е последен, когато компанията се опитва да замаже гафовете си

Пламен Георгиев,
Tesla Robotaxi

Tesla

Tesla се опитва да скрие подробностите за три отделни инцидента, включващи услугата си Robotaxi в Остин, Тексас. Съгласно Standing General Order 2021-01 (“SGO”), автомобилните производители са длъжни да докладват на NHTSA катастрофи, включващи техните автономни системи за шофиране и усъвършенствани системи за подпомагане на водача, в рамките на пет дни след уведомяването за тях.

Макар по света да има огромен брой инциденти с модели на Tesla, самата компания никога не е съобщавала за катастрофи, причинени в следствие употребата на системи за автоматизирано шофиране, защото никога не е имала такава, която да се квалифицира като система за автоматизирано шофиране SAE ниво 3-5, въпреки името на софтуерния пакет „Full Self-Driving“. Това обаче се промени с пускането на лимитираната услуга Robotaxi на Tesla в Остин.

Сега Tesla съобщава за първите си три инцидента, включващи „автоматизирана система за шофиране“, чрез новата си инициатива Robotaxi. Всички инциденти са се случили през юли, първият месец, в който услугата Robotaxi е станала налична. При една от катастрофите е съобщено за поне едно нараняване, но Tesla го определя като „незначително“.

Нито един от инцидентите не се разследва от властите въз основа на информацията, която Tesla е публикувала.

Към момента подробности за инициатива Robotaxi са ограничени, но се смята, че марката има 12-ина превозни средства в автопарка си Robotaxi в Остин към юли, като е предлаган превоз само на ограничена група потребители, предимно инфлуенсъри и акционери на Tesla, които са обезкуражени да критикуват компанията.

Както прави с докладването на катастрофи с ADAS, Tesla крие повечето подробности за катастрофите. За разлика от конкурентите си, които открито публикуват разказвателна информация за инцидентите, Tesla редактира целия разказ за всички свои доклади за катастрофи до NHTSA.

Това затруднява получаването на контекст за инцидента и оценката на нивото на отговорност за автоматизираната система за шофиране. За разлика от конкурентите, като Waymo, Robotaxi на Tesla все още използва „монитор за безопасност“, който седи на предната седалка в готовност да спре превозното средство. Въпреки това допълнително ниво на безопасност, Tesla очевидно не може да избегне инцидентите на пътя.

Илон Мъск твърди (но той е твърдял много други неща), че Tesla ще премахне човека, сладящ за безопасността до края на годината и ще изпълни обещанията си към клиентите за „пълно автономно шофиране“. В типичния си стил Мъск никога не е споделял данни, доказващи, че автоматизираната система за шофиране на Tesla е достатъчно надеждна, за да постигне това, което обещава.

Източник на статията: electrek.co

Tesla Tesla Robotaxi инциденти