„АвтоВАЗ” ще зарадва братушките с 12 нови модела

През следващата година в производството на автомобилния гигант ще бъдат инвестирани около 400 млн. евро

Пламен Георгиев,
Lada Vesta NG

, АвтоВАЗ

Lada Vesta NG

„АвтоВАЗ” ще представи 12 нови модела до 2030 г. Този брой нови продукти е посочен в стратегията за развитие на компанията, одобрена от борда на директорите. През следващите шест години се планира да се произвеждат автомобили в различни сегменти, както и да се развиват партньорски проекти, казано по друг начин – да се слага емблемата на Lada върху китайски автомобили.

Настоящата 2023 г. бе една от най-трудните в историята на компанията, призна ръководството, но също така е белязана от рекордния обем на производство през последното десетилетие: от поточната линия слязоха 374 000 автомобила Lada.

През следващата година „АвтоВАЗ” планира значително да увеличи темпа на производство на автомобили - до 500 хиляди бройки. Обемът на инвестициите ще надхвърли 400 млн. евро, обеща Денис Мантуров, ръководител на Министерството на промишлеността и търговията и председател на борда на директорите на „АвтоВАЗ”. Приблизително същата сума е инвестирана през 2023 г.

Що се отнася до новите продукти, засега са известни само няколко. До 2026 г. „АвтоВАЗ” ще произвежда по един нов модел годишно. Първият, който ще излезе на производствената линия, ще бъде Lada Aura, удължена версия на Vesta NG, година по-късно ще се появи бюджетната Lada Iskra, която впоследствие ще замени Granta, а през 2026 г. в Толиати обещават да представят кросоувър на платформата на Lada Vesta.

Тази пролет „АвтоВАЗ” започна производството на обновената Vesta, а през декември пусна пилотна партида от електрическия e-Largus. Според запознати до края на годината „АвтоВАЗ” е успял да започне производството на още един модел - Chery Tiggo 7 Pro. Сглобява се в завода в Санкт Петербург (бивш обект на Nissan) от китайски автомобилни комплекти. През това лято започна и сглобяването на Lada X-Cross 5, която реално е FAW Bestune T77, но с руски емблеми. Съдбата на този проект е неизвестна.

Според източници, почти завършените автомобили се доставят от Китай на Lada Санкт Петербург: работниците в завода могат да прикрепят само подрамки с предварително инсталиран двигател и окачване, както и да монтират колелата.

Лада Lada АвтоВАЗ руски автомобили