А втопилотът на Tesla е смятан от мнозина за най-добрата система за подпомагане на водача, предлагана на пазара. Безброй са видеата и статиите в подкрепа на тази теза, но сравнителните изпитания не ги потвърждават. Първо Euro NCAP нареди Autopilot сред средняците по време на свои тестове, а сега и американската Consumer Reports направи свои изпитания. Разликата е, че сега Autopilot на Tesla се нарежда на второ място, но на голяма разлика от победителя: системата за подпомагане на водача Super Cruise на General Motors.
Euro NCAP: автопилотът на Tesla е по-лош от аналозите на Mercedes, BMW и Audi
В тестовете участие са взели 17 модела, оборудвани с т. нар. активни системи за подпомагане на водача (ADAS). Най-добрата система Super Cruise е тествана в Cadillac CT6, докато Autopilot в Tesla Model Y.
Това не е първият път, когато Super Cruise побеждава Autopilot. Такъв бе случаят през 2018 г., когато отново Consumer Reports тества системите ADAS, но тогава само между четири модела. Тогава Cadillac CT6 се справя по-добре от Tesla Model 3.
В последния тест, провел се през лятото по обществени пътища и полигон, Cadillac записва 69 точки (от 100 възможни), докато Tesla постига 57. Оценката си Consumer Reports прави на база пет критерия. Третото място е за Lincoln Corsair, оборудван със системата Co-Pilot 360 на Ford (52 точки). Pre Sense на Audi се класира на четвърта позиция (48), докато Smart Sense/Drive Wise (Hyundai/KIA), Driver Assistance на Mercedes и Eyesight на Subaru записват по 46 точки. ТУК може да видите как се подреждат останалите участници в изпитанието.
Мъск иска по-евтин Model 3 хечбек за Европа, който да конкурира VW ID.3
Причината, заради която Super Cruise почели в този тест, е насочената към водача инфрачервена камера, която следи шофьора, като гарантира, че той/тя е готов да поеме ръчно контрола моментално, ако това се наложи.
От Consumer Reports коментират още, че „най-добрите системи позволяват на водачите да активират контрола върху управлението и скоростта индивидуално, така че водачите може да решат точно каква асистенция искат да ползват, като само системата за поддържане на пътното платно работи постоянно.”
Тестът стига и до заключението, че Autopilot може да се изключи рязко в определени обстоятелства, докато Super Cruise върши по-добра работа при известяване на водача кога системата се деактивира.
Tesla ще инвестира $12 млрд. в заводите си за две години
Китай планира да забрани конвенционалните автомобили от 2035 г.
Ненормалните цифри зад върховния хипер автомобил Bugatti Bolide