П рез 2023 г. новите автомобили са поставили рекорд по икономичност и по подобрение на същата. Това показват данните от 2023 Automotive Trends Report на EPA, цитирани от Electrec.
EPA отчита, че реалните CO2 емисии за новите автомобили с моделна година 2022-ра, са паднали с 10 грама на миля до 337 грама на миля. Същевременно разходът на гориво в реални условия се е подобрил до 9 литра на 100 км, спрямо 9,26 литра на 100 км година по-рано.
EPA казва, че това е най-доброто годишно подобрение за последните 9 години. От 2004 г. досега, СО2 емисиите пък са се понижили с 27% или 123 грама на миля.
От гледна точка на резултати, Tesla е на първо място с най-нисък разход – 1,97 л/100 км. Тъй като предлага само изцяло електрически автомобили, общите ѝ СО2 емисии са нулеви.
На второ място се нарежда Hyundai. Общо автомобилите на компанията имат среден разход на гориво 7,9 л/100 км. СО2 емисиите пък са 309 грама на миля.
На трето място е Хонда, следвана от Kia, Subary, Toyota, Nissan, Mazda, Volkswagen, BMW, Mercedes, Ford, GM, Stellantis. Последните 5 в класацията са под средния резултат за разход и емисии, като отчитат различна степен на подобрение.
Първоначалните данни за колите, които са излезли на пазара с моделна година 2023-та показват, че тенденцията на подобрение ще се запази. Логичната причина е възходът на електрическите автомобили. Очаквано, те са и най-икономични, докато най-много емисии се генерират от големите пикапи, SUV-ове и спортните коли.