Mercedes-AMG ще се върне към мощността и аурата на V8, потвърждавайки, че изцяло нов мек хибриден бензинов двигател ще дебютира в предстоящия CLE 63 по-късно тази година. Този ход бележи отклоняване от противоречивото четирицилиндрово плъг-ин хибридно задвижване, въведено в настоящия C63, което не успя да спечели клиентите. Резултатът бе значителен спад в продажбите на един от най-продаваните модели на AMG.
Източници от германската марка са казали пред Autocar, че след CLE 63, V8 ще бъде въведен в други модели, включително модернизирания C63, който може да очакваме през 2026 г.
Пълните подробности за новия двигател остават в тайна, но се говори, че ще разчита до голяма степен на съществуващата 4,0-литрова V8 архитектура с два турбокомпресора на AMG.
Още в началото нарекохме V-осмака „стар“, но просто защото такъв е изразът, иначе агрегатът ще е доста пипнат от немските инженери. AMG изостави традиционния колянов вал с напречна равнина в полза на дизайн с плоска равнина. Това обещава да подобри реакцията на дросела, но пък ще даде в жертва дълбокия, гърлен звук, който традиционно свързваме с AMG V8.
Тази конфигурация, въведена за пръв път от AMG с двигателя M178 LS2 в GT Black Series през 2021 г., също така позволява по-компактен дизайн на картера, което дава възможност на на AMG да вкара новия двигател в модели, които първоначално не са проектирани за V8, включително C-класата от пето поколение. Той също така осигурява възможност за по-висока червена линия на оборотите.
Очаква се двигателят да работи заедно с мека хибридна система с интегриран стартер-генератор в скоростната кутия за допълнително вдигане на мощността и по-голяма ефективност.
Сегашният 2,0-литров четирицилиндров двигател с електрически турбокомпресор в настоящия C63, комбинация с монтиран отзад електрически мотор и 6,1 kWh литиево-йонна батерия, генерира 671 к.с. и 1022 Нм. Въпреки тези впечатляващи цифри, преминаването от традиционен V8 към четирицилиндров PHEV беше широко критикувано.