AMG се опитва да убеди, че 2,0-литровият мотор бил „много, много прогресивен”

Но няма как в това да бъдат убедени феновете на V8 двигателя, за които е трудно да преглътнат 4-цилиндров мотор в AMG

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG C 63 S E PERFORMANCE

, Mercedes-AMG

Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE

В се повече автомобили стават жертва на даунсанзинга и вредните емисии. Най-скорошният такъв пример е C63, който трябваше да изостави своя 4,0-литров V8 агрегат в полна на 2,0-литров с 4 цилиндъра. Имаше слухове, че в Афалтербах мислят да върнат „осмака” обратно под капака, но се разбра, че това няма да се случи.

В интервю за Top Gear, изпълнителният директор на AMG Михаел Шйебе казва, че хората питат защо е взето решение да се смени V8. Обяснението:

Искахме да е много, много прогресивен в технологично отношение. И сме убедени в концепцията за хибридизация, затова ще продължим с 4-цилиндровия."

Той признава, че AMG не може да убеди всеки фен на V8 да купи новия 2,0-литров модел. Шйебе казва, че плъг-ин хибридният C63 е привлякъл купувачи, които в друг случай не биха били заинтересовани от спортния седан.

Да не забравяме, че Mercedes спря двувратите варианти не C-Class и E-Class, обединявайки ги в новия CLE, който вчера представихме във версията „53” с 6-цилиндрров редови „шестак”. Ако има версия "63", вероятно тя също ще е с 3,0-литров мотор. Така че, ако сте от феновете на максимата, че „няма заместител на работния обем ("there's no replacement for displacement"), Mercedes все още има нещо за вас.

А ако търсите четири врати и допълнително цилиндри, има вероятност следващият E63 също да дойде с редови 6-цилиндров двигател, но версията с индекс „65” също би трябвало да има заряден вход, т.е. да мине да хибридната 2,0-литрова конфигурация.

Успокоението за тези потенциални клиенти е, че бъдещият BMW М5 също ще е плъг-ин хибрид, но с една голяма разлика, баварският модел ще запази своя V8 още едно поколение.

двигатели V8 Михаел Шйебе Mercedes-AMG