П рез юли 2021 г. Mercedes разкри плановете си да мине изцяло на ток до края на десетилетието. Това обещание дойде с едно важно уточнение: „където пазарните условия го позволяват”. Това означава, че германският производител ще продължи да продава автомобили с ДВГ в голяма част от света.
И това няма задължително да са само малки двигатели с вътрешно горене, тук говорим за желанието на производителя да запази V8 жив до и дори след 2030 г., твърди австралийското издание CarSales. То прави интервю с вицепрезидента по развойната дейност на производителя, Йорг Бартелс, който казва, че 8-цилиндровият двигател няма да изчезне. Той обяснява, че всичко се свежда до по-стриктните изисквания за отделяните вредни емисии. Ако компанията може да се справи с тези цели за нивата СО2 в моделната си гама, то тя няма намерение да пенсионира V8 или редовите шестаци.
Крайната ни цел е да сме CO2 до 2039 г. А от 2030 г. искаме да сме изцяло електрически. Но ако все още има клиентско търсене [за бензинови V8] в някои региони, и той все още е част от нашето предложение, защо да го спираме?"
Mercedes е напълно наясно, че ще е много трудно да се оптимизират двигателите с вътрешно горене, за да се посрещнат новите, по-стриктни регулации, особено Euro 7, но знае, че някои клиенти ще продължат да искат да купуват 6- и 8-цилиндрови двигатели. Барелс е уверен, че инженерите може да направят така, че всеки двигател да отговаря на по-стриктните регулации, но това ще стане с по-високи разходи, които някои клиенти няма да искат да платят.
Бартелс признава, че ще е трудно да се оправдаят високите развойни разходи за ДВГ, след като в сила влезе Euro 7 към средата на десетилетието.
И докато второто поколение на AMG GT ще запази V8, AMG C63 ще се прости с него в полза на 4-цилиндров мотор, като е вероятно следващия Е63 също да се прости с 4,0-литровия си двигател. Но пък Mercedes с радост ще продаде (на можещите да го купят) Maybach S-Class S680 с могъщия V12, един от последните 12-цилиндроди двигатели, които може да бъдат купени.
BMW също обещава, че М-моделите ще запазят своите редови 6-цилиндрови и V8 двигатели поне до 2030 г., но Серия 7 вече не предлага V12.