Mercedes продължава празненствата в чест на 55-годишнината на AMG

Прави го с изключително ексклузивния Mercedes-AMG GT3 EDITION 55: 5 бройки, които не могат да се карат по пътищата

Пламен Георгиев,
Mercedes AMG GT3 EDITION 55

Mercedes-AMG

Х ванаха му цаката: с повод или не, всеки прави лимитирани серии, накичва ги с всевъзможни екстри (които не струват кой знае колко за производителя, но оформят крайната цена) и слагат един пореден номер (в този случай ще са само 5). Всичко това води до уникален автомобил, за който клиентът е готов да плати луди пари.

Точно такъв е и този случай, но този път с повод. Той е 55-годишнината на AMG, в чест на който ще бъдат направени само пет бройки от този ненормален Mercedes-AMG GT3 EDITION 55. Освен уникалните му технически параметри, Mercedes не се е напрягал да го лицензира за движение по пътищата, което го прави още по-уникален. Защото реално тези пет бройки са състезателни автомобили за писта, които петима богаташи ще купят и вероятно ще им се радват 1-2 пъти в годината.

Mercedes-AMG

А това далеч не би трябвало да е така, защото в основата на този автомобил стои философията „моторния спорт е това, което ни движи напред”. Тя е движеща сила за основателя на AMG Ханс Вернер Ауфрехт.

В чест на богатото спортно наследство, Mercedes-AMG е подготвил този звяр, който, освен че не може да се движи по пътищата, не е хомологиран и от ФИА. Това значи, че инженерите от Афалтербах са могли да се развихрят, без да се ограничават от правила. Т.е. това е състезателен автомобил, който не може да се състезава.

Mercedes-AMG

В резултат на това те са оптимизирали 6,3-литровия V8 двигател до 650 к.с., около 100 повече спрямо хомологираната от ФИА за състезания версия. Естествено, специалната изпускателна система от Inconel идва без заглушител, генерирайки още по-характерен звук.

Автомобилът е изпълнен в специфичен сив цвят с червени акценти, които се вписват идеално с матовото изпълнение на аеро динамичните елементи, изработени от карбон (преден и заден дифузьор, задно крило, радиаторна решетка, странични прагове и др.).

Mercedes-AMG

Кокпитът е типичен за състезателен автомобил, като тук акцентът е последното поколение Data Display Unit (DDU) на Bosch. На него се показват скорост, обороти, работни температури, времена за обиколка, избрана предавка и друга информация.

Сред екстрите, за които клиентите са готови да плащат колосални суми, е и часовникът Pilot Watch Chronograph Edition “AMG” на IWC Schaffhausen, който идва в специална кутия. На гърба на титаниевия му корпус е гравиран номерът на шасито на автомобила.

Всичко това идва на съответната цена. В случая тя е 625 000 евро без ДДС.

Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT3 EDITION 55