Т ериториалността на големите котки е една от основните характеристики на тези животни. Те напускат територията си само, когато са на лов за любимата си плячка. А от известно време териториалният ягуар е на лов за едър дивеч в лицето на SUV зверовете. Проблемът е, че конкуренцията за въпросния дивеч е жестока сред върховните хищници. Не само че се конкурират за една и съща плячка, но и безпощадно се атакуват един друг.
Войната между Audi, BMW и Mercedes е на кръв, от което се възползва Jaguar. F-Pace не може да отнеме всичката им плячка, но за тези около година и половина увеличи продажбите на Jaguar двойно. С това запуши устата на всички критици, които в началото гледаха с неодобрение и насмешка на решението Jaguar да се включи в битката за SUV клиенти.
РАЗГЛЕДАЙТЕ "КОТКАТА" В ЕСТЕСТВЕНИЯ Й ХАБИТАТ
F-Pace копира точно историята на Cayenne и Porsche. Дебелият и висок Cayenne изигра ролята на спасител, а в последствие и на „златна кокошка” за Porsche. Същото може да се каже сега и за F-Pace, макар той да нямаше задачата да спасява Jaguar от нищо. Но пък носи основния процент продажби на компанията, заради което не трябва да се изненадваме, че Jaguar вече лансира E-Pace, а няма да се забави много и електрическият I-Pace.
Името на този модел трябва да се произнася с чувство: Еф-Пейс… Усещате ли енергията? Тя идва от думата „Pace”. Същата може да се чуе в състезателните уикенди от Формула 1, когато от откритата радиокомуникация може да чуем от състезателния инженер към пилота фразата „Pace is good!” (Темпото ти е добро). Така обикновено инженерът надъхва пилота си да догони този пред него.
Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)
Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)
Твоят личен космос на борда на Peugeot 5008 (тест драйв)
Kia Stinger поразява и най-силния враг (тест драйв)
Jaguar F-Pace прави това с помощта на няколко молекули от ДНК-то на Land Rover. Вярно, първият опит на Jaguar в SUV класа тръгва по по-различен път от майстора на всъдеходите, когато стане дума за задвижване на четирите колела. В този случай F-Pace е преимуществено автомобил със задвижване на задните колела, но когато предните загубят сцепление, системата изпраща до 50% към тях, за да възстанови стабилността. Това е направено, за да носи F-Pace удоволствие и забавление на пътя, макар, ако решите, той ще може да ви отведе и до някоя горска хижа по време на силна буря, тъй като има просвет от 213 мм (същия като на Discovery Sport) и може да преминава през водни препятствия с дълбочина до 525 мм. Но нека не се заблуждаваме, тази кола никога няма да си изцапа гумите с нещо толкова гадно като кал, пясък или камъни, защото „валяците” на F-Pace са предназначени да газят асфалта и да вадят 24-каратовата ви усмивка върху лицето ви.
Точно такава бе моята, когато за пръв път карах F-Pace. Сега я докарах до 18-каратова, защото конете ми бяха с 60 по-малко, но отново се забавлявах и радвах на този автомобил. Влюбен съм в него, затова ще се задоволя да намеря косури само на сензорния дисплей и малко по-постното (спрямо преките конкуренти) оформление на интериора. Тук още малко „пудра и грим” нямаше да се отразят зле. Иначе всичко останало в този автомобил е просто пленяващо.
Продажбите му също говорят, че клиентите остават пленени от него, защото това е инструментът на Jaguar, който води в компанията нови клиенти, които никога преди това не биха си купили Jag. Те са и с 10-ина години по-млади от традиционния клиент на марката, които си купуват този автомобил, защото в момента Jaguar е една най-прогресивните марки на пазара.
Син цвят (като на концепцията C-X17), панорамен покрив, 20-цолови джанти, невероятни линии, супер кожа, страхотен волан, супер вървеж. Всичко в този автомобил ме радва. Допълнителни 60 к.с. от 3,0-литровия V6 дизел щеше да ме радва още повече, но сега темата е новият 2,0-литров 4-цилиндров Ingenium дизел на компанията. Усъвършенстваният двигател с 240 к.с. и 500 Нм има подобрени бутала, колянов вал и горивни инжектори и е първият 4-цилиндров двигател на Jaguar Land Rover, който използва двоен турбокомпресор. Последователната конфигурация увеличава мощността при високи обороти на двигателя и същевременно подобрява реакциите при ниските обороти. Агрегатът работи в чудесен синхрон с 8-степенната автоматична кутия, като тази комбинация дава на хартия среден разход от 5,8 л/100 км и 7,2 секунди до 100 км.
Казах на хартия, защото в реални условия минималният разход, който постигнех, бе 6,5 л/100 км. Изминах около 500 км, като половината от тях бях само със съпругата и детето ми на борда. В такъв вариант разходът ми стигна максимум 8,5 л/100 км. Останалите 250 км обаче добавих още двама студенти, с чийто багаж напълних багажника почти догоре. А това не е лисна задача, тъй като обемът му е цели 650 литра, колкото предлага и Mercedes GLE Coupe, от който е доста по-компактен като външни размери. В гонене на влаковата им връзка до Пловдив, трябваше да натискам малко повече газта, но дори и в този случай максимумът, който отчете бордовия компютър, бе 9,4 л/100 км.
Пътниците, особено тези с дълги крака, а племенникът ми е доста високо момче, ще са във възторг от Jaguar. Да, не е рекордьор в класа по вътрешен обем, но междуосието на F-Pace е с 67 мм по-дълго от това на Macan. Което значи, че в Jaguar е по-просторно отколкото в Porsche. Лично аз имам 20-сантиметров запас в областта на коленете, когато седнах на задните седалки, за да видя и този параметър от автомобила.
Какво още друго различава F-Pace от конкурентите му. Леката, здрава конструкция на каросерията се състои от 80% алуминий и е единствената монокок каросерия с високо съдържание на алуминий в сегмента. Високата коравина на усукване на каросерията осигурява още по-добри показатели на заимстваните от модела F-Type предно окачване с двойни носачи и усъвършенствано задно окачване тип Integral Link. Заедно с векторното управление на въртящия момент, което се предлага като стандартно оборудване, и системата за електронно сервоусилване на волана, F-Pace задава стандартите за возия и управление. Дори базовият модел е оборудван стандартно с монотръбни амортисьори, а електроуправляемата система Адаптивна динамика измерва движението на каросерията и колелата съответно 100 и 500 пъти в секунда, осигурявайки оптимално плавно движение при всякакви пътни условия.
Може да не е толкова динамичен, колкото е V6-дизелът, но и тук оставам впечатлен, защото все пак говорим за 4-цилиндров мотор, който задвижва автомобил около 1,9 тона. Eлектроусилвателят EPAS прави волана изключително прецизен, твърд и директен. Паснал е идеално в захвата ми. AWD системата с въртящ момент при необходимост е най-усъвършенстваната система на Jaguar. Системата Adaptive Surface Response (ASR) прави 4х4 задвижването още по-ефективно при трудни пътни условия. Допълнителните технологии, които осигуряват динамика при всякакви повърхности, включват съществуващите системи на Jaguar; All Surface Progress Control и Low Friction Launch.
Промените в интериора акцентират върху увеличения избор, комфорт и удобство. Нова опция за интериора в цвят Light Oyster / Ebony. Всички модели Prestige и Portfolio включват волан Sport като стандартно оборудване. Флагманската версия Portfolio включва усъвършенствани предни седалки с електрическо регулиране на височината на подглавника и ръчно регулиране на страничната опора на подглавниците, осигурявайки максимален комфорт и простота. В допълнение, технологията за екрана Dual View на Jaguar осигурява още по-голямо удобство за водача и пътника отпред. Интелигентната технология InControl се предлага в комбинация с Touch Pro и позволява на водача да следва инструкциите на сателитната навигация, докато пътникът отпред използва същия екран, за да гледа телевизия или съдържание от USB.
F-Pace е поредният автомобил, който обори стереотипите. С такива автомобили като Jaguar F-Pace не искам бъдещето, очертаващо се на ток и автономни, да идва. Искам да изпитват по-дълго време такива емоции, каквито струят от този автомобил.
Технически характеристики:
Jaguar F-Pace 25d
Размери
Дължина, мм: 4746
Широчина, мм: 2070
Височина, мм: 1693
Междуосие, мм: 2874
Собствено тегло, кг: 1810
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо
Работен обем, куб. см: 1999
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 240 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 500 при 1500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 217
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,2
Среден разход, л/100 км: 7,8
Вредни емисии СО2, г/км: 153
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 104 780
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
Арабският хиперавтомобил с 5000 к.с. се приближава до клиентите
Toyota предвиди кога ще настъпи смъртта на ДВГ
Автопаркът се рои, продължава да застарява, а любовта към VW не вехне. Подробна статистика от КАТ