Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

,
defaultimg

netinfo

Л ятото мина, за съжаление, но за една от любимите ми напитки няма времеви диапазон. Аз го карам просташки: 50 мл. джин, заливам с тоник и лед. Така няколко пъти. Изтънчените души си поръчват „Джин тоник”, при което барманът разбърква 60 мл джин и 60 мл тоник, изсипва върху лед в коктейлна чаша и слага резен лимон. И в двата случая ефектът е един (почти) и същ, зависи само от приетото количество: готино настроение, придружено от хубава музика, млади хора и хубави спомени.

Това е новата Kia Stonic. Лятна напитка за млади хора, готови да се забавляват като на карнавала в Рио. Аналогията ми не е никак случайна. Новият Stonic използва платформата на Kia Rio, за да атакува един от най-бързо развиващите се сегменти на пазара.

ЦВЯТ И НАСТРОЕНИЕ С KIA STONIC: ФОТОГАЛЕРИЯ

Предположенията на Kia са, че европейският В-SUV сегмент ще се удвои до 2020 г., което ще рече 2 млн. коли годишно (при 1,1 към момента). На този фон ходът да се използва платформата на малкия Rio за създаване на Stonic ми изглежда повече от очакван.

А след като мина официалната пресконференция за представянето на модела, състояла се в Берлин, логиката на решението за появата на Stonic става съвсем логичен. Знаете ли защо в маркетинг отделите на автомобилните компании се взимат огромни заплати? Защото от добрата им работа зависи доброто финансово бъдеще на марката. А презентацията на Stonic бе направена предимно от маркетолози, които ме заляха с цифри, целящи да ме убедят в правотата на компанията да очаква, че именно Stonic ще се превърне в истински бестселър, който ще помогне Kia да завърши 2017 г. за девети път поред с ръст на продажбите в Европа.

Сред многото слайдове забелязвам един, който е особено интересен. Според резултатите от това проучване, проведено от Kia, 21% от клиентите търсят автомобил, който изглежда по-голям от обикновения хечбек. Добавям и друг факт: в този сегмент само 10% от продажбите се падат на автомобили с 4х4, а другите 90% от клиентите не искат или не се нуждаят от подобно задвижване. Тези 90% от хората искат по-висока шофьорска позиция и открояващ се дизайн. И така, ето го Kia Stonic.

Изглежда страхотно, а с тези цветове ще задоволи всеки женски вкус. В случая всеки е силно, все пак споменах думата в словосъчетание с жена, но Stonic се предлага с 9 екстериорни цвята и 5 цвята за тавана (заедно с предните А-колони и корпусите на страничните огледала), за да имат дамите избор от 20 комбинации. Жълто-черната комбинация е моят фаворит, но сребърното купе и зеленият покрив също приковава вниманието. Релсите на покрива са страхотни, 17-инчовите джанти също, а търсеното SUV-излъчване се подсилва от защитните скари отпред и отзад, дългият преден капак, сравнително ниската височина и обърнатата С-колона отзад. Визията, задължително двуцветна, (при най-високото ниво на оборудване е стандартна, докато при долните две нива се доплащат 1140 лв.) определено изкарва Stonic на преден план в градския трафик.

А организаторите бяха избрали Берлин и околностите, за да направят европейския тест драйв на модела, взимайки предвид това, че градът е известен със своя културен и нощен живот, привличащ младите хора така, както Kia се надява да привлича тях със Stonic. Мислех си, че София е царството на дюнера, но съм се лъгал, дълбоко. Берлин е завладян от дюнерджийници. Признавам си, този факт остави горчивина у мен, но пък също така трябва да признаят, че дюнерът е наистина страхотен, нищо общо със софийския.

Пътното поведение на Kia остави много приятно впечатление. Бях изненадан да открия, че Stonic е забавен малък автомобил за управление. За да се намали отрицателното въздействие на по-голямата височина, инженерите са втвърдили окачването, но може би една идея в повече. Дори и по немските пътища неравностите се усещат, което в един момент ме накара да се чувствам като в хотхеч. Но с тази разлика, че Stonic не се държи като такъв.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Opel Crossland е X(екс)-тра привлекателен (тест драйв)

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

„Роуг 1: История от Междуконтинентални войни” на борда на X-Trail (тест драйв)

Обяснението за тази твърда возия си давам, след като стигам на изоставено летище, построено от човека с малките мустачки през 1937 г., използвано в последствие от руснаците, а сега осигуряващо идеални условия за тест в контролирана среда и допир до близкото минало на Берлин.

Там си спомням думите от презентацията предишната вечер, на която получавам отговор, че конкурент на Stonic е лидерът на пазара Captur. Представителите на Kia изброяват още няколко модела на отделни пазари, но в края казват нещо, което тогава приех с насмешка: „Целта, естествено, е Captur. Но нашият бенчмарк, по който се мерим, е Mazda CX-3.” Подсмихнах се и изключих това дръзко решение, защото и за мен като пътно поведение CX-3 е еталон в сегмента.

Но на полигона инструкторите бяха подредили един интересен слалом. Целта бе трасето да се мине с възможно най-висока скорост, за възможно най-кратко време. Инструкторът до мен ми прави демонстрация и вече нямам търпение да седна на неговото място. Ха, тази кола, която по принцип не е направена за такова динамично шофиране, стои изключително добре в изписаните с конуси завои. Редувам „вратите” с 50 до 60 км/ч, втора, максимум трета предавка… Stonic може да се мери с отличниците и отново ме изненада по най-приятния начин.

Няма да ви лъжа, моделът си има и своите минуси. Като най-сериозен оценявам твърдата пластмаса в интериора, с която е трябвало да се гони по-ниска цена. Но пък отново двуцветното изпълнение на интериора и най-вече атрактивната и минималистична централна конзола ме карат да преглътна по-твърдата пластмаса.

Три са бензиновите и един дизелов (1,6 л) двигатели. Последният ми даде 5,7 л/100 км разход при доста разумно каране (с изключение на факта, че на немския аутобан постигнах по-висока от максималните 175 км/ч), което не ме очарова. Атмосферните 1,25-и 1,4-литрови бензинови мотори запълват гамата, в която аз откроявам 1,0-литровият турбо мотор. Той предлага наистина добри показатели, отлична гъвкавост и звук, който харесах, а неспециалистите дори няма да разберат, че карат 3-цилиндров мотор. Всички агрегати се предлагат с механична скоростна кутия, но от 2018 г. за 1,0-литровия мотор ще се предлага 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която в момента инженерите калибрират.

В продажби Kia Stonic ще влезе към края на 2017 г., а в нейна полза ще се „изкаже” и ценовата листа. По нея базовият модел на Stonic е с 1800 лв. по-евтина от базовото Renault Captur. С около 2000 лв. е по-евтин и базовият Stonic с дизелов агрегат спрямо същия дизел при Captur.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Размери

Дължина, мм: 4140

Широчина, мм: 1760

Височина, мм: 1520

Междуосие, мм: 2580

Тегло, кг: 1185

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 172 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 184

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,0

Вредни емисии СО2, г/км: 115

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 30 980

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Кия Кя Стоник Kia Kia Stonic