С ъздателите му наричат своето творение напълно ново. Заслугата на първо място е на инженерите, тъй като по отношение на дизайна нещата са сведени до еволюция. Но това е повече от очаквано, тъй като говорим за традиции и приемственост. Въпреки това факторът „уау“ определено е налице.
Този фактор е тук и при първото качване в автомобила, след което задължително трябва да прочетеш официалните прес материали. Причината е, че мигновено осъзнаваш, че в тази кола вече няма нищо Mini, всичко е MINI.
Дори и най-верните фенове на марката, чиято преданост датира от студентските им години и първите възродени от BMW модели на Mini с индекс R50, днес се нуждаят от място за монтиране на детски столчета и място за любимия лабрадор, когато тръгнат на почивка през уикенда.
Stop & Go: 540 000: тиражът, в който е реализирано първото поколение на модела; 20 см: с толкова Countryman е по-дълъг от предшественика си; 450 л: обемът на багажника, който е почти двойно по-голям от предходния модел; 7,5 см: с толкова е увеличено междуосието.
Ориентирайки се към тази аудитория, новият Countryman е нараснал съществено на размери: той е по-дълъг с цели 200 мм, а широчината му е нараснала с 30 мм. Още по-впечатляващото е, че обемът на багажника е увеличен почти двойно – до 450 литра. А увеличеното със 75 мм междуосие вече достига 2670 мм, което съвпада с междуосието на BMW X1. Изненадва ли ви това? Мен не. И двата кросоувъра са построени на една и съща платформа.
ВИЖТЕ КАК СТОИ COUNTRYMAN СРЕД ПРИРОДАТА В ПРОВИНЦИЯТА
За да няма нещо недоизказано ще заявя, че MINI Countryman и BMW X1 са една и съща инженерна машина. Двигателите и скоростните кутии са еднакви, пълноприводното задвижване ALL4 с многодисков съединител на задната ос е аналогичен на баварската xDrive за моделите на платформата UKL2.
Къде започват разликите с Х1? Разбира се от дизайна. Неподражаемото излъчване на Countryman се дължи на увеличения клиренс и повдигнатата позиция на седене. Визуалното впечатление може да бъде подсилено допълнително с визията MINI ALL4 Exterieur и високите дъги на покрива. Множеството специфични за модела дизайнерски елементи като характерния покрив, вертикалните задни светлини, шестоъгълната радиаторна решетка и големите фарове са доразработени еволюционно. Познатите като Side Scuttle рамки на страничните мигачи са с нов, стреловиден контур. Дъгите на покрива от матиран алуминий са комбинирани със сребристи елементи на страничните прагове. Отзад доминират хоризонталните линии, които са в чаровен контраст с вертикалните задни светлини. Всичко това кара Countryman да изпъква в потока автомобили, а тази му индивидуалност е особено важна в силно пренаселения с кросоувъри пазар.
Интериорът е мястото, където MINI буквално блести. Тук нещата са толкова лъскави, че мога да ги сравня с корицата на луксозно лайфстайл списание. Собствениците на MINI трябваше да преглътнат някои компромиси по отношение качеството на пластмасите и ергономията, който предлагаше интериорът на предходния модел. Вече не. Типичното дръзко оформление е все още тук, но сега то е по-омекотено. Видимо се усеща, че материалите са изключително качествени. Пространството отзад е поразително нараснало, като вече там могат да се возят трима възрастни, а двама ще пътуват в пълен комфорт. Предните седалки пък са дълбоки и предлагат отлична странична опора.
С 5-звездния "хотел" VW California в преследване на северното сияние (тест драйв)
Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)
Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)
Дебелият волан пасва идеално в захвата ми, а червеният старт/стоп „бутон“ (по-точно е да се каже перчатка) е страхотен. Той имитира превключвателите на някои супер спортни автомобили. В ляво и дясно на него са характерните за MINI перчатки за активиране/деактивиране на ESP-то, Старт/стоп системата и др.
Новост е централният 8,8-инчов екран, който вече реагира на допир. За удобството се грижи и Head-up (опция) дисплей, а двойният стъклен покрив „отваря” интериора още повече. Цветовите възможности за осветяване на интериора придават задушевна обстановка вечер, а множеството възможности за персонализация са щипката подправка, която превръща Countryman в истински обект на желание.
Той е точно такъв, но всичко си има цена. А тук тя може да достигне над 100 000 лв., колкото струваше тестовият ми автомобил. Countryman SD с цена от 70 000 лв. и допълнителни 30 000 лв. като опции. Това на мен ми се струва прекалено скъпо, но от друга страна 540 000 продадени до момента Countryman ме опровергават.
Убеден съм, че и новият Countryman ще се изгради като стълб в гамата на MINI, въпреки високата си цена. Вероятно дизайнът му ще го превърне в обект на желанение, но за мен не по-малко важна е и механиката.
При въвеждането на пазара на разположение ще бъдат по два бензинови и два дизелови двигателя от най-ново поколение с технология MINI TwinPower Turbo. Базовият бензин е 3-цилиндров със 136 к.с., а другият е 2,0-литров със 192 к.с. Дизелите са 2,0-литрови със 150 и 190 к.с. ПО-късно гамата ще бъде допълнена от първото MINI с Plug-in хибридно задвижване.
Като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия за новото MINI Cooper Countryman се предлага 6-степенна трансмисия Steptronic. Осемстепенният Steptronic се предлага като опция за Countryman S и Countryman D, докато в Countryman SD тя е част от серийното оборудване.
Аз тествам версията SD по доста живописен и разнообразен маршрут около яз. Батак. Макар и понатежал и пораснал на размери, Countryman си остава отлична машина за управление и забавление зад волана. В сегмента със сигурност няма конкурент по този показател, но живото и пъргаво управление носи един голям минус след себе си. Двигателят е прекомерно жаден за дизел. Да, не съм карал икономично, но за такъв автомобил и двигател разход от до 10,9 л/100 км е прекомерно. Това е няма и половин литър по-малко от разхода, който преди седмица ми показа Land Rover Discovery с петима души и багаж на борда.
Вярно, тук попада и секция офроуд шофиране, но въпреки това показаният разход си остава прекалено висок. Няма да се спирам на офроуд възможностите на Countryman, тъй като неговото предназначение е да ви закара максимум до някоя прекрасна гледка сред природата, където да може да изпозвате опционната Picnic Bench в багажника, за да й се насладите. Countryman си остава автомобил за асфалта и там са неговите положителни качества.
Макар лесно да се влюбих в MINI Countryman Cooper SD – дизайнът, двигателят, управлението и интериорът са гарант за това – цената на този автомобил за мен си остава фактор. С 10 000 лв. по-достъпен е вариатът Cooper D, от 4х4 задвижването ALL4 също може да се откажем, тъй като то е нещо, без което едно MINI може. Може и без някои опции, но тогава вие не сте клиентът, към който се цели този автомобил. А това са хора, за които стилът е от първостепенно значение. Това са хората, които със сигурност няма да се двоумят, ако трябва да избират между Countrymam и X1. Аз също се спирам на първата опция.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
MINI Cooper SD Counryman
Размери
Дължина, мм: 4299
Широчина, мм: 1822
Височина, мм: 1557
Междуосие, мм: 2670
Маса, кг: 1465/1540
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1995
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 190 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1750-2500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 220
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,7
Среден разход, л/100 км: 4,8
Вредни емисии СО2, г/км: 125-121
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 66 700
Четете още:
Зависимостта от дизелите заплашва луксозните марките в Европа
Jeep Grand Cherokee Trackhawk e най-бързият и мощен SUV в света
Саудитски милиардер стои зад новия официален представител на Mercedes у нас