MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

,
MINI Countryman SD

The Power Crew

С ъздателите му наричат своето творение напълно ново. Заслугата на първо място е на инженерите, тъй като по отношение на дизайна нещата са сведени до еволюция. Но това е повече от очаквано, тъй като говорим за традиции и приемственост. Въпреки това факторът „уау“ определено е налице.

Този фактор е тук и при първото качване в автомобила, след което задължително трябва да прочетеш официалните прес материали. Причината е, че мигновено осъзнаваш, че в тази кола вече няма нищо Mini, всичко е MINI.

Дори и най-верните фенове на марката, чиято преданост датира от студентските им години и първите възродени от BMW модели на Mini с индекс R50, днес се нуждаят от място за монтиране на детски столчета и място за любимия лабрадор, когато тръгнат на почивка през уикенда.

 Stop & Go: 540 000: тиражът, в който е реализирано първото поколение на модела; 20 см: с толкова Countryman е по-дълъг от предшественика си; 450 л: обемът на багажника, който е почти двойно по-голям от предходния модел; 7,5 см: с толкова е увеличено междуосието.

The Power Crew

Stop & Go: 540 000: тиражът, в който е реализирано първото поколение на модела; 20 см: с толкова Countryman е по-дълъг от предшественика си; 450 л: обемът на багажника, който е почти двойно по-голям от предходния модел; 7,5 см: с толкова е увеличено междуосието.

Ориентирайки се към тази аудитория, новият Countryman е нараснал съществено на размери: той е по-дълъг с цели 200 мм, а широчината му е нараснала с 30 мм. Още по-впечатляващото е, че обемът на багажника е увеличен почти двойно – до 450 литра. А увеличеното със 75 мм междуосие вече достига 2670 мм, което съвпада с междуосието на BMW X1. Изненадва ли ви това? Мен не. И двата кросоувъра са построени на една и съща платформа.

ВИЖТЕ КАК СТОИ COUNTRYMAN СРЕД ПРИРОДАТА В ПРОВИНЦИЯТА

За да няма нещо недоизказано ще заявя, че MINI Countryman и BMW X1 са една и съща инженерна машина. Двигателите и скоростните кутии са еднакви, пълноприводното задвижване ALL4 с многодисков съединител на задната ос е аналогичен на баварската xDrive за моделите на платформата UKL2.

The Power Crew

Къде започват разликите с Х1? Разбира се от дизайна. Неподражаемото излъчване на Countryman се дължи на увеличения клиренс и повдигнатата позиция на седене. Визуалното впечатление може да бъде подсилено допълнително с визията MINI ALL4 Exterieur и високите дъги на покрива. Множеството специфични за модела дизайнерски елементи като характерния покрив, вертикалните задни светлини, шестоъгълната радиаторна решетка и големите фарове са доразработени еволюционно. Познатите като Side Scuttle рамки на страничните мигачи са с нов, стреловиден контур. Дъгите на покрива от матиран алуминий са комбинирани със сребристи елементи на страничните прагове. Отзад доминират хоризонталните линии, които са в чаровен контраст с вертикалните задни светлини. Всичко това кара Countryman да изпъква в потока автомобили, а тази му индивидуалност е особено важна в силно пренаселения с кросоувъри пазар.

The Power Crew

Интериорът е мястото, където MINI буквално блести. Тук нещата са толкова лъскави, че мога да ги сравня с корицата на луксозно лайфстайл списание. Собствениците на MINI трябваше да преглътнат някои компромиси по отношение качеството на пластмасите и ергономията, който предлагаше интериорът на предходния модел. Вече не. Типичното дръзко оформление е все още тук, но сега то е по-омекотено. Видимо се усеща, че материалите са изключително качествени. Пространството отзад е поразително нараснало, като вече там могат да се возят трима възрастни, а двама ще пътуват в пълен комфорт. Предните седалки пък са дълбоки и предлагат отлична странична опора.

С 5-звездния "хотел" VW California в преследване на северното сияние (тест драйв)

Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

Дебелият волан пасва идеално в захвата ми, а червеният старт/стоп „бутон“ (по-точно е да се каже перчатка) е страхотен. Той имитира превключвателите на някои супер спортни автомобили. В ляво и дясно на него са характерните за MINI перчатки за активиране/деактивиране на ESP-то, Старт/стоп системата и др.

Новост е централният 8,8-инчов екран, който вече реагира на допир. За удобството се грижи и Head-up (опция) дисплей, а двойният стъклен покрив „отваря” интериора още повече. Цветовите възможности за осветяване на интериора придават задушевна обстановка вечер, а множеството възможности за персонализация са щипката подправка, която превръща Countryman в истински обект на желание.

The Power Crew

Той е точно такъв, но всичко си има цена. А тук тя може да достигне над 100 000 лв., колкото струваше тестовият ми автомобил. Countryman SD с цена от 70 000 лв. и допълнителни 30 000 лв. като опции. Това на мен ми се струва прекалено скъпо, но от друга страна 540 000 продадени до момента Countryman ме опровергават.

The Power Crew

Убеден съм, че и новият Countryman ще се изгради като стълб в гамата на MINI, въпреки високата си цена. Вероятно дизайнът му ще го превърне в обект на желанение, но за мен не по-малко важна е и механиката.

При въвеждането на пазара на разположение ще бъдат по два бензинови и два дизелови двигателя от най-ново поколение с технология MINI TwinPower Turbo. Базовият бензин е 3-цилиндров със 136 к.с., а другият е 2,0-литров със 192 к.с. Дизелите са 2,0-литрови със 150 и 190 к.с. ПО-късно гамата ще бъде допълнена от първото MINI с Plug-in хибридно задвижване.

Като алтернатива на серийната шестстепенна механична скоростна кутия за новото MINI Cooper Countryman се предлага 6-степенна трансмисия Steptronic. Осемстепенният Steptronic се предлага като опция за Countryman S и Countryman D, докато в Countryman SD тя е част от серийното оборудване.

The Power Crew

Аз тествам версията SD по доста живописен и разнообразен маршрут около яз. Батак. Макар и понатежал и пораснал на размери, Countryman си остава отлична машина за управление и забавление зад волана. В сегмента със сигурност няма конкурент по този показател, но живото и пъргаво управление носи един голям минус след себе си. Двигателят е прекомерно жаден за дизел. Да, не съм карал икономично, но за такъв автомобил и двигател разход от до 10,9 л/100 км е прекомерно. Това е няма и половин литър по-малко от разхода, който преди седмица ми показа Land Rover Discovery с петима души и багаж на борда.

Вярно, тук попада и секция офроуд шофиране, но въпреки това показаният разход си остава прекалено висок. Няма да се спирам на офроуд възможностите на Countryman, тъй като неговото предназначение е да ви закара максимум до някоя прекрасна гледка сред природата, където да може да изпозвате опционната Picnic Bench в багажника, за да й се насладите. Countryman си остава автомобил за асфалта и там са неговите положителни качества.

The Power Crew

Макар лесно да се влюбих в MINI Countryman Cooper SD – дизайнът, двигателят, управлението и интериорът са гарант за това – цената на този автомобил за мен си остава фактор. С 10 000 лв. по-достъпен е вариатът Cooper D, от 4х4 задвижването ALL4 също може да се откажем, тъй като то е нещо, без което едно MINI може. Може и без някои опции, но тогава вие не сте клиентът, към който се цели този автомобил. А това са хора, за които стилът е от първостепенно значение. Това са хората, които със сигурност няма да се двоумят, ако трябва да избират между Countrymam и X1. Аз също се спирам на първата опция.

The Power Crew

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

MINI Cooper SD Counryman

Размери

Дължина, мм: 4299

Широчина, мм: 1822

Височина, мм: 1557

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: 1465/1540

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 190 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,7

Среден разход, л/100 км: 4,8

Вредни емисии СО2, г/км: 125-121

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 66 700

Четете още:

Зависимостта от дизелите заплашва луксозните марките в Европа

Jeep Grand Cherokee Trackhawk e най-бързият и мощен SUV в света

Саудитски милиардер стои зад новия официален представител на Mercedes у нас

Източник на статията: Vesti.bg

тест драйв Мини Кънтримен Мини MINI Countryman MINI