Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Подзаглавие тест

,
Mercedes Benz C Class тест драйв

, Vesti.bg

STOP & GO: Предишното поколение на C-Class е реализирано в тираж от над 2,5 млн. бройки, а от лансирането на модела през 1982 г. до днес са продадени над 10,5 млн.

М ислим се за модерни хора, за модерно общество, но не малка част от това общество продължава да се обляга в голяма степен на стереотипите и предрасъдъците. Няма да се правя на езиковед или антрополог, да задълбавам в дебрите на тежките определения, но лично аз всеки ден се сблъсквам с тази народна черта, която винаги ме е дразнила. Специално в частта автомобили стереотипите сякаш никога няма да изчезнат, което ме дразни, но в този конкретен случай и аз ще се присъединя към битуващите от край време обобщения. Защото наистина за новата C-Klasse мога да кажа едно нещо, определящо я изключително точно: „Малката S-класа”.

Племенникът ми е собственик и фен на Mercedes, затова първо на него показах снимка на автомобила. Но такава, която умишлено да го заблуди, че е S-Class. Оставих го да упражни знанията си по картинка, след това му казах нещо, което може да се стори странно на някои: „S-класата на мен не ми е токова интересна. Там нямам съмнение, че всичко е топ. Но тази кола е далеч по-интересна, защото искам да видя дали отговаря на прозвището си.” За мен отговорът е категоричен.

 STOP & GO: Новата C-класа е пораснала драстично на дължина (+65 мм), широчина (+10 мм), междуосие (+25 мм) и следа отпред/отзад (+19/48 мм). Само височина е намалена с 9 мм.

Vesti.bg

STOP & GO: Новата C-класа е пораснала драстично на дължина (+65 мм), широчина (+10 мм), междуосие (+25 мм) и следа отпред/отзад (+19/48 мм). Само височина е намалена с 9 мм.

Във вселената на Mercedes-Benz, C-Class заема специално място със своята почти 40-годишна история. През 1982 г. появата му предизвиква истинска истерия, отваряйки вратите на луксозните модели за масовата публика. Прадядото на сегашната С-класа, моделът 190 има много недостатъци, но въпреки това и до днес си остава любим автомобил на хиляди хора, успели да се докоснат до премиум сегмента именно благодарение на него.

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Обяздваме върховния мустанг: Ford Mustang Mach-E GT (тест драйв)

Днес именно С-Class е един от най-добре продаваните модели на Mercedes-Benz, макар SUV-манията да отмъкна част от клиентите му. Въпреки това историята на неговия успех до голяма степен съвпада с историята на компанията. Именно затова Mercedes се опитва да превърне малкият си седан в култово произведение на съвременната промишленост.

 STOP & GO: Опционалните лазерни фарове Digital Light разчитат на вгpaдeн мoдyл c тpи мoщни cвeтoдиoдa във вceĸи фap, чиятo cвeтлинa e пpeчyпeнa и нacoчeнa oт 1,3 милиoнa миĸpo oглeдaлa. Taĸa peзoлюциятa e пoвeчe oт 2,6 милиoнa пиĸceлa.

Vesti.bg

STOP & GO: Опционалните лазерни фарове Digital Light разчитат на вгpaдeн мoдyл c тpи мoщни cвeтoдиoдa във вceĸи фap, чиятo cвeтлинa e пpeчyпeнa и нacoчeнa oт 1,3 милиoнa миĸpo oглeдaлa. Taĸa peзoлюциятa e пoвeчe oт 2,6 милиoнa пиĸceлa.

Всъщност първото, което трябва да знаете за новата С-класа e, че тя (отдавна) не е малък автомобил. Шестото поколение е пораснало драстично на дължина (+65 мм), широчината е увеличена с 10 мм, междуосието с 25 мм, а отпред/отзад съответно с 19 и 48 мм. С тези размери, интериорът на практика предлага пространството (всички параметри за пространство на втория ред седалки са нараснали, а обемът на багажника е 455 л) и комфорта на компактен кросоувър, само дето клиентите продължават да държат автомобилът им да е висок. Странно защо.

 STOP & GO: Завиващата на 2,5 градуса задна ос (опция) намалява диаметъра на завой с над 43 см до под 10,64 м.

Vesti.bg

STOP & GO: Завиващата на 2,5 градуса задна ос (опция) намалява диаметъра на завой с над 43 см до под 10,64 м.

Новият C-Class наследява бестселър, реализирал над 2,5 млн. продажби, но въпреки това не използва абсолютно нищо от неговия дизайн (за разлика от платформата, която, макар и силно модифицирана, е добре познатата). Обикновено това би се приело като голям риск, но не и този път, защото очевадната прилика с S-Class няма как да отблъсне клиентите. И тук отново имаме две лица, като радиаторната решетка се използва за директно дефиниране на модификацията. Линията Avantgarde би следвало да се хареса на хората в златна възраст, които предпочитат комфорта и елегантността. Техните деца от поколението Z, които предпочитат повече спортен дух и индивидуалност, ще заложат на AMG Line, което правя и аз. А и многото малки звездички, от които е изработена решетката, ми се струват доста по-удачни за годината, в която емблемата на Mercedes навършва един век. Патентът е подаден на 5 ноември 1921 г., но още през 70-те години на XIX в. Готлиб Даймлер изпраща писмо на съпругата си със скица на трилъчата звезда, като й пише: „Един ден тази звезда ще блести над нашите заводи”.

Peugeot 308 те пренася в „изгубения рай” (тест драйв)

BMW 4 Series е истинско откровение (тест драйв)

Приликите с S-класата не свършват само с дизайна. Фактът, че C-Class прилича много на S-Class далеч не е лошо нещо, като тази смалена Sonderklasse използва същата мека хибридна технология и инфоразвлекателна система като в топ лимузината. Въздушно окачване, фантастична шумоизолация, страхотен интериор и лазерни фарове, увеличено пространство отзад, отлични седалки, цяла армия електронни помощници и системи – това е наборът, с който моделът застава срещу доста силните си конкуренти.

 STOP & GO: Като опция може да се поръча цветен Head-up дисплей. Водачът следи изображение с размер 23 х 8 см, реещо се на около 4,5 м пред него.

Vesti.bg

STOP & GO: Като опция може да се поръча цветен Head-up дисплей. Водачът следи изображение с размер 23 х 8 см, реещо се на около 4,5 м пред него.

Но истинското откровение е интериорът, който представлява умалена версия на новата S-Class: конфигурацията на приборното табло, сензорният дисплей на мултимедийната система MBUX от второ поколение са пренесени почти директно от флагмана на марката. Приборното табло стандартно е с диагонал 10,25 инча, но може да се поръча и версия с 12,3-инчов диагонал. Същото важи и за MBUX II системата – тук стандартно се предлага дисплей с диагонал 9,5 инча, но има и версия с 11,9 инча. Дисплеите може да се персонализират в три стила (Discreet, Sporty, Classic) и три режима (Navigation, Assistance, Service). Многото хром придава задължителната луксозно атмосфера, а за удобството на пътниците са грижат спортни или опционалните AVANTGARDE седалки.

Американската мечта се материализира като RAM 1500 (тест драйв)

Born in the U.S.A.: Ford Explorer (тест драйв)

Тук отново ще отбележа, че новият модел е по-просторен от предшественика се, което се дължи на увеличената дължина и междуосие. Независимото въздушно многоточково окачване се грижи за комфорта на борда, а безопасността и пътното поведение са поверени на супер богат арсенал от системи от 3- и 4-буквени съкращения, които дори не може да изброим. Ще изтъкна само опцията за завиващи на 2,5 градуса задни колела, които оптимизират стабилността с висока скорост и маневреността в града. Опция са и матричните фарове Digital Light. Те са с вгpaдeн мoдyл c тpи изĸлючитeлнo мoщни cвeтoдиoдa във вceĸи фap, чиятo cвeтлинa e пpeчyпeнa и нacoчeнa oт 1,3 милиoнa миĸpo oглeдaлa. Taĸa peзoлюциятa e пoвeчe oт 2,6 милиoнa пиĸceлa общо. Тази опция не е никак евтина (3245 лв.), но за моето по-слабо зрение е истинска благодат, на който се наслаждавах. А и самото шоу, което правят фаровете, а впечатляващо.

 STOP & GO: Новият дизелов двигател OM 654 M разчита на 48-волтова мека хибридна технология, увеличен работен обем (1992 от 1950 куб. см) и увеличено налягане на турбото (2700 от 2500 бара). Мощността му е 195 kW+15 kW от системата EQ Boost.

Vesti.bg

STOP & GO: Новият дизелов двигател OM 654 M разчита на 48-волтова мека хибридна технология, увеличен работен обем (1992 от 1950 куб. см) и увеличено налягане на турбото (2700 от 2500 бара). Мощността му е 195 kW+15 kW от системата EQ Boost.

В сферата на задвижване отдавна се знае, че битката за намаляване на вредните емисии е взела своя дан и новата С-класа се задвижва само от 4-цилиндрови турбо двигатели. Пазарният дебют на C-Class е с два бензинови и два дизелови двигателя, всеки от които работи с мека хибридна система (48-волтова технология), добавяща 20 к.с. към мощността. Бензиновите агрегати са с мощност 204 к.с. (+20 к.с.) и 258 к.с. (+20 к.с.), като С 200 и С 300 се предлагат в модификация и с 4Matic. Същото се отнася и за дизелите (С 220d и C 300d). Мощността им е съответно 200 к.с. (+20 к.с.) и 265 к.с. (+20 к.с.), като има е версия С 200d със 163 к.с. (+20 к.с.) Най-висока е мощността на хибрида С 300е, но и цената му е „най-дебела” (102 300 лв. с ДДС). Всички мотори са куплирани с 9-степенна автоматична трансмисия.

Vesti.bg

Човек очаква комфортно поведение от Mercedes, което очакване C-Class не разочарова. В основата на това стои изцяло новото 4-раменно предно и многораменно задно окачване, монтирано на подрама. Като опция се предлага адаптивно и спортно окачване, а въздушните амортисьори са стандарт при plug-in моделите. За комфортната возия своята „вина” носят страхотните седалки, чийто дизайн е като на произведение на изкуството. Дори и най-дребните детайли в интериора са подложени на специално третиране. Такива са бутоните за стъклата, които са машинно изрязани и изглеждат страхотно. А специфично оформеният и изрязан подлакътник на вратата дава възможност бутилката за вода да влиза безпроблемно в джоба.

Тестваме един от най-големите инфлуенсъри: Nissan Qashqai

MINI Countryman JCW отваря всички сетива (тест драйв)

Проблемът на 4-цилиндровия двигател разкривам на идеалната асфалтова отсечка към Мелник. На магистралата 1,5-литровият мотор е достатъчен, обезшумеността е чудесна, но поискаш ли по-спортно управление – малкият работен обем нарушава утопията. Мощността (204 к.с. +20 к.с.) е страхотен показател за 1,5 литра, но моторът се задъхва, ако десният ти крак натежи върху педала на газта. Средният подлакътник също пречи при желание за по-динамично управление. От друга страна агрегатът върши основното си предназначение, а именно да предлага нисък разход. За отсечката София-Сандански-Роженски манастир и обратно средният разход бе 8,0 л/100 км, като отбелязвам, че взех автомобила на под 500 км общ пробег.

Vesti.bg

Дизайнът на волана е страхотен. Наборът от 64 цвята на амбиентното осветление преобразява интериора. Всичко се контролира чрез сензори, като дори силата на звука от волана се регулира от сензорен плъзгач, бутоните за страничните огледала също са сензорни. Може да се забавлявате и с гласовия асистент „Hey Mercedes”, който поумнява с всяко поколение, като за това помагат актуализациите по въздуха. Просто в тази конкретна модификация моторът изневерява на определението „Малката S-класа”. Затова далеч по-логичният избор е С 300 или още по-добре С300е.

Технически характеристики:

Mercedes-Benz C 200 4MATIC

Размери

Дължина, мм: 4751

Широчина, мм: 1804

Височина, мм: 1440

Междуосие, мм: 2865

Собствено тегло, кг: 1650

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1496

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 204 при 5800-6100

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1800-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 241

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,1

Среден разход, л/100 км: 7,6 – 6,6

Вредни емисии СО2, г/км: 177 - 151

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 92 250

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 102 700

Източник на статията: Vesti.bg

Мерцедес С-клас тест драйв Mercedes-Benz C 200 4Matic Mercedes-Benz C-Class Mercedes-Benz