BMW смята, че клиентите ще свикнат с абонаментите за екстри

Компанията възлага големи надежди на продажбата на цифрови услуги на водачите и генериране на по-големи приходи

BMW M3 Touring

BMW

BMW M3 Touring

BMW търпи критики в продължение на седмици, след като започна да продава на собствениците на определени пазари абонаменти за отопление на седалките. Негативната реакция напомня на първоначалното отдръпване в гейминг индустрията в началото на новото хилядолетие, когато Bethesda започна да източва повече пари от геймърите, които бяха закупили най-новата версия на The Elder Scrolls.

Днес микротранзакциите са основна част от гейминг индустрия, генерирайки милиарди долари допълнителни приходи и печалби.

BMW смята, че шумотевицата около абонаментите за отопляеми седалки ще премине. Част от шума беше свързан с грешка в базата данни в Южна Корея, където отоплението на седалките е стандартно за новите модели BMW и следователно нямаше нужда от отключване. Шофьорите, които все пак получиха предложение да се абонират за тази екстра, бяха разбираемо възмутени. Компанията се извини, бързо отстрани проблема и изясни, че клиентите на други пазари, които са платили за отопление на седалките при закупуване на своите BMW, няма да се налага да плащат за това.

Компанията обаче ще се придържа към стратегията си да предлага определени услуги, разчитащи на хардуер, вграден в автомобилите срещу заплащане, пише Bloomberg, позовавайки се на говорител на компанията.

Във Великобритания, например, собствениците могат да платят 15 лири, за да ползват отопление на седалките за месец, 150 лири за година или 250 лири за три години. Неограниченото отопление на седалките струва 350 лири.

BMW вижда тези видове услуги да се превърнат в сериозeн генератор на приходи, целейки се в около 5 млрд. евро продажби през това десетилетие от своите дигиталния предложения.

И не е единствен. Софтуерните актуализации по въздуха за автомобили, въведени от Tesla преди години, обещават финансови отношения с клиентите, които се простират след продажбата на автомобила. Stellantis се цели в 20 млрд. евро допълнителни приходи от софтуерно управлявани функции в своите автомобили до края на десетилетието. Volkswagen води политика на наемане на софтуерни таланти и обмисля начин за прилагане на абонаментна политика за определени функции за автономно шофиране.

BMW казва, че стратегията за микротранзакции предлага по-голяма гъвкавост. Клиентите могат да активират функция като отопление на седалките само през зимата или да обновят употребявано BMW, което не е имало функционалността при първоначалната си покупка. Шофьорите могат също да тестват предложения в магазина ConnectedDrive, преди да решат да ги купят временно или завинаги. В бъдеще баварците предвиждат да позволят на клиентите да отключват развлечения или по-висока производителност на задвижването, дори само за единични пътувания.

Ние знаем от нашите клиенти, че техните изисквания за мобилност не са толкова статични, колкото бяха преди“, казва говорителят на BMW Торстен Юлих.

Може и така да е, но отрицателната реакция, която BMW получи, все пак показва опасностите от представянето на нови цифрови услуги без внимателно обяснение. Компанията вече е минавала през това и преди, когато предложи CarPlay с абонамент през 2019 г., преди да се откаже.

Tesla също е търпяла доста критики по отношение на различни актуализации, които не отговаряха на очакванията. Но компанията постигна много в тази област. Собствениците често откриват, че автомобилът им е актуализиран безплатно, откакто за последно са станали от шофьорското място. Някои от тези функции са били дори безсмислени, но други сериозно са подобрили производителността.

Когато Amazon увеличава цената на членството в Prime, това до голяма степен не притеснява потребителите, защото компанията непрекъснато добавя нови филми, музика, електронни книги и други.

Ясно е, че BMW и колегите им трябва да научат повече за това, за което клиентите са готови да платят и какво трябва да получат безплатно, след като са направили стъпката, която обикновено е втората най-скъпа покупка за потребителя след дома.

OTA технологии актуализации по въздуха абонамент BMW