Stellantis ще опитва да увеличи рециклираните материал в колите си - краткосрочната цел за това е 35 процента във всяка, заяви вицепрезидентът за глобалната кръгова икономика на автомобилния производител Алисън Джоунс, цитирана от Autonews.
В своя бизнес план Stellantis си е поставила и друга цел - да увеличи приходите от рециклиране десетократно до над 2 милиарда евро до 2030 г. Освен това се стреми да учетвори постъпленията от части и услуги с удължен живот.
Говорим за минимална цел от 35 процента рециклирани материали в нашите коли, това ще варира според тях самите“, каза Джоунс във вторник.
Разбира се, че ще се стремим да увеличим това, защото искаме да сме сигурни, че ще вземем повече материал и ще го поставим обратно в нашите автомобили“, добави тя, без да уточнява до какъв процент може да нарасне.
Джоунс каза още, че проектът ще помогне на групата да постигне целта си за нулеви въглеродни емисии, поставена за 2038 г.
Това също ще помогне на компанията да поддържа цените по-ниски, тъй като преминаването към електрификация често означава по-скъпи коли. И да се справи с потенциалния продължителен недостиг на суровини.
Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес каза, че недостигът на суровини ще продължи през следващото десетилетие, като добави, че ключова задача за производителя е да удължи живота на материалите, които използва.
Търсенето на рециклирани материали процъфтява в световен мащаб, тъй като производителите - от тези на автомобили до модни фирми, се стремят да постигнат екологичните си цели. Това често прави рециклираните материали по-скъпи.
Джоунс каза, че „регенерираните“ компоненти на Stellantis обикновено са с 10 до 30 процента по-евтини от оригиналните, благодарение на намаленото използване на суровини и енергия.
Stellantis избра завода “Мирафиори” в Торино за свой основен център за кръгова икономика през следващата година, като се фокусира върху възстановяването и разглобяването на коли и повторната употреба на компоненти.