BMW е обвиняван, че не приема сляпо пълната електрификация, както други го направиха. Това далеч не е повод за упрек, защото доводите „За” и „Против” в тази посока са безброй.
Ние няма да навлизаме в тях, а само ще маркираме факта, че баварците действат усилено в посока електрификация, дори изпреварват доста от другите конкуренти, които постоянно говорят за ток. Тази новина е доказателство за това.
Баварците разшириха сделката със стартъпа Solid State, добавяйки R&D лиценз, който ще позволи на BMW да започне производство на твърдотелна прототипна батерия в Cell Manufacturing Competence Center в Пастдорф край Мюнхен, съобщи производителят.
BMW ще започне да произвежда клетки още през първата половина на тази година. Целта е да се разработи достатъчно голям пакет, който да се тества в автомобил преди 2025 г., заявява Петер Ламп, ръководещ R&D отдела за батерии.
Solid Power има договори за развитие с BMW и Ford, които са и инвеститори. Ако технологията отговори на определени параметри, ще се мисли за договори за доставка.
Solid Power е една от дузината компании, опитваща се да открие първа „Светия Граал”: твърдотелна батерия, която може да предложи по-голям пробег, по-бързо зареждане, намален риск от пожар и по-ниска цена.
Очакванията са този пробив да бъде постигнат до края на десетилетието, като в момента все още са изправени пред сериозни изпитания да докажат, че лабораторните резултати може да се пренесат на конвейра.
“Имаме добри екипи от страна на Solid Power, от страна на BMW,” коментира Ламп. “Ако се движим напред по отделно, няма да е със същата скорост от тази, ако сме заедно.”
Съоснователят Дъг Кембъл се оттегли от поста на Изпълнителен директор миналия ноември, казвайки, че компанията се нуждае от някой с повече опит в производството, за да преведа Solid State в следващата фаза на развитие.