Н а 29 март преди точно 50 години, Volkswagen започва серийното производство на Golf във Волфсбург. В онзи момент никой не може и да мисли, че наследникът на Beetle ще се превърне в най-успешния модел на Volkswagen и най-продавания европейски автомобил в историята.
До днес компанията е реализирала над 37 млн. продажби. Това значи, че дневно по света са били купувани по около 2000 автомобили от 1974 г. насам.
Преди точно 50 години Volkswagen отваря нова глава в историята си, след като преди това десетилетия наред властваше конфигурацията за задноразположен двигател. Golf променя това, монтирайки двигателя напречно отпред. Този преход вече е стартиран малко преди това с Passat и Scirocco.
Наследникът на легендарния Beetle, произведен в тираж над 21,5 млн., е дело на Giugiaro и Volkswagen Design. Той е натоварен с огромни очаквания, които през октомври 1976 г. вече е ясно, че ще бъдат оправдани: две години и шест месеца по-късно Golf достига 1 млн.
От самото начало на неговата история, заводът на Volkswagen във Волфсбург е основната движеща сила зад успеха на легендата. За тези 50 години оттам са излезли над 20 млн. броя, другите 17 млн. са произведени в заводите в Белгия, Бразилия, Китай, Малайзия, Мексико, Словакия и Южна Африка.
Golf I. Първият Golf GTI (1976) полага началото на динамичната подкатегория в компактния клас. Golf D (1976) и Golf GTD (1982) гарантират пробива на дизела в компактния сегмент. През 1979 г. се появява Golf Cabriolet – за пръв най-продаваният автомобил в света излиза като кабриолет. Общо 6,9 млн. броя от първото поколения намират своите купувачи до 1983 г.
Golf II. Технологии като контролиран катализатор, ABS и задвижване на четирите колела дебютират в Golf II. Реализираните бройки от 1983 до 1991 г. са продадени 6,3 млн. броя.
Golf III. За пръв път моделът е оборудван с предни въздушни възглавници (1992 г.). До 1997 са реализирани 4,8 млн. Сред тях са първият Golf с 6-цилиндров двигател (VR6), круиз контрол и първите странични въздушни възглавници. За пръв път Golf се предлага и като комби.
Golf IV. И до днес Golf IV, представен през 1997 г., е смятан от феновете за дизайн-икона, връщайки се отново към някои дизайнерски решения от оригинала. Четвъртото поколение въвежда ESP, а през 2002 г. виждаме дебюта на най-спортния модел в гамата на Golf до този момент: R32. През 2003 г. моделът е оборудван с DSG трансмисия. Golf IV е сменен същата година след 4,9 млн. броя.
Golf V. За пръв път в Golf се внедряват до 8 въздушни възглавници, 4-двенно задно окачване, би-ксеновони фарове и 7-степенна DSG. До 2008 г. са произведени 3,4 млн. броя.
Golf VI. До края на юли 2012 г. са добавени още 3,6 млн. броя към общата сметка. Моделът се произвежда само четири години. Лазерно завареното купе носи на модела първите 5 звезди за безопасност в тестовете на Euro NCAP.
Golf VII. Теглото на новия модел бе намалено със 100 кг спрямо предшественика си, което спомогна за снижаване на разхода на гориво с до 23%. През 2014 г. Volkswagen пое по пътя на електрическата мобилност с e-Golf. До 2019 г. са произведени 6,3 млн. броя от Golf VII.
Golf VIII. Последният Golf бе показан през октомври 2019 г. През 2024 г. ще видим и фейслифта на модела с ново поколение инфотейнмънт, промени по дизайна, както и по-ефективни задвижващи системи.