Я рката история на 4-вратото купе приключи, вчера, 31 август, бе последният ден на CLS на конвейра.
Историята му започва в началото на новото хилядолетие, за външния облик на бъдещия сериен CLS отговаря Майкъл Финк, който започва работа през 2001 г. Предсерийният Mercedes-Benz Vision CLS Concept е показан на салона във Франкфурт през 2003 г. Дебютът на серийния модел последва през 2004 г., като той получи обозначението С219.
Mercedes-Benz CLS (C219)
Моторната гама варира от 3,0 до 5,0 литра работен обем, а на върха застава CLS 55 AMG с компресорен 5,5-литров V8 с 476 к.с. В последствие бе сменен от 6,2-литров V8 (514 к.с. и 630 Нм) в CLS 63 AMG (2006 г.).
След като премина фейслифт през 2008 г., първото поколение на CLS остана на конвейра още две и половина години. Последният C219 е произведен на 26 юли 2010 г. За това време Mercedes произвежда над 170 000 бройки от него.
Mercedes-Benz CLS (C218)
Премиерата на втория CLS се случва през октомври 2010 г. на салона в Париж. Дизайнът на C218 е вдъхновен от концепцията Mercedes-Benz F800 Style, който е показан през пролетта на същата година в Женева. Производството му започва през януари 2011 г. Топ изпълненията CLS 63 AMG е оборудвано с нов 5,5-литров битурбо V8, генериращ 525 к.с. и 700 Нм (AMG Performance Package дава 557 к.с. и 800 Нм).
В сензация се превръща дебютът на комбито CLS Shooting Brake (X218) през 2021 г., който се предлага в модификациите на седана. През 2013 г- е показана новата топ версия CLS 63 AMG S 4Matic — форсиран до 585 к.с. V8.
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
Фейслифтът на CLS идва през септември 2014 г., като обновени са и седанът, и комбито. В този си вид второто поколение остана на поточната линия до 2018 г.
Третата генерация (C257) е анонсирана още през ноември 2017 г., като от гамата отпада комбито Shooting Brake. Но тук вече никой не ахва при вида на модела, сходствата с други модели са прекалено много. Критики отнася не само заради дизайна си, а и заради отсъствието на V8 и съответната топ версия. Тя е заменена от Mercedes-AMG CLS 53 4Matic+ с 3,0-литро редови „шестак” с 535 к.с. и 520 Нм.
Моделът е обновен през 2021 г., но още тогава е видно, че той просто е на доизживяване. Днес Mercedes-Benz се фокусира върху E-Class.