П рез 2022 г. Opel празнува много специална годишнина. В продължение на 160 години марката с емблемата “Blitz”, в превод «светкавица» прави иновациите достъпни за широката аудитория. Това стартира като идея от създателя на марката Адам Опел още с основаването на компанията през август 1862 г., а по-късно се продължава от петимата му сина и съпругата му Софи, която енергично участва в по-нататъшното развитие на компанията и следователно може да се счита за първата жена управител на фирма за производството на шевни машини, велосипеди и автомобили.
Историята на марката започва в края на август 1862 г., когато Адам Опел сглобява първата си шевна машина в Рюселсхайм, поставяйки основите на компанията Opel. През 1868 г. Адам Опел и служителите му се преместват в нова фабрика. Компанията бързо се развива и се превръща в един от най-големите производители на шевни машини в Германия, като започва износ за цяла Европа.
След шевните машини марката Opel стартира следващия си успешен стълб в бизнеса с производството на велосипеди. През 1886 г. в Рюселсхайм е създаден първият велосипед, което прави Opel един от първите производители на колела в Германия. През 1888 г. е открита първата фабрика, специално създадане за производство на велосипеди.
Решаващата стъпка за развитие в историята на компанията – управлявана от петимата сина наследили я след смъртта на Адам Опел – е началото на автомобилното производство през 1899 г. Така Opel става пионер в тази индустрия и един от най-традиционните производители на автомобили в света. Автомобилното производство в завода в Рюселсхайм започва с историческия модел на Opel “Patent-Motorwagen System Lutzmann”. През 1906 г. са произведени 1000 автомобила. Поредният успех идва през 1909 г. с легендарния „4/8 PS "Doktorwagen".
Въвеждането на поточна система за производство през 1910 г. също има значителен принос в успехите на марката.
Opel е първия германски производител, който въвежда широкомащабно производство с помощта на технологията на поточна монтажна линия. Първият автомобил, който е произведен на монтажната линия в Германия през 1924 г., е 4/12 PS Laubfrosch, боядисан в зелено за асоциация с наименованието «жаба».
През 1935 г. новият модел Olympia става първото германско масово произвеждано превозно средство с единно изцяло стоманено тяло, което благодарение на ниското си тегло осигурява подобрена ефективност при шофиране и нисък разход на гориво.
През десетилетията Opel многократно привлича общественото внимание към себе си представяйки нови модели и варианти на превозни средства, като създава и истински шедьоври.