Mercedes 450 SEL 6.9: „Най-добрата кола“ на своето време навършва 50

Мощен, изключително комфортен, престижен: Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 е мерилото за лукс преди половин век

Mercedes Benz 450 SEL

Mercedes-Benz

П ри представянето си преди 50 години, този върхов вариант на моделната серия 116 очарова професионалната преса – и клиентите също. Дори и днес, този емблематичен луксозен седан остава модерно елегантно присъствие на пътя, впечатлявайки с комфорт и производителност.

Моделната серия 116 е първото поколение автомобили от бизнес класа на Mercedes-Benz, носещи името S-класа. Представен през септември 1972 г., той печели множество награди, включително „Автомобил на годината“ през 1974 г. за 450 SE. През май 1975 г. 450 SEL 6.9 завършва моделната гама като неин топ вариант.

Медиите са във възторг, наричат модела „Най-добрата кола в света“ и „Най-бързият седан в света“. С максимална скорост от 225 км/ч, 6.9 е сред най-бързите автомобили на пътя през 70-те години на миналия век. В средата на 70-те години на миналия век, ускорението му от 0 до 100 км/ч само за 7,4 секунди е можело да се сравни само с много мощни спортни автомобили.

Mercedes-Benz

450 SEL 6.9 се предлага с много богат стандартен пакет оборудване. Например, климатик, централно заключване, круиз контрол, електрически стъкла, система за почистване на фаровете, велурена тапицерия и предпазни колани с инерционно навиване както на предните, така и на задните седалки – характеристики, които в никакъв случай не са стандартни за повечето други модели през 1975 г.

Най-мощният вариант от моделната серия 116 се предлага само в дълга версия, като допълнителните 100 мм са в полза на пътниците на задните седалки. Допълнителните екстри включват електрически шибедах и изключително редкия автомобилен телефон Becker AT 160 S (13 542 DM). Ценова листа № 16 от 28 януари 1976 г. посочва базова цена от 69 930 германски марки за най-висококачествения 450 SEL 6.9 от S-класата – повече от два пъти по-висока от цената на 280 SEL, базовият вариант с дълга база от моделната серия 116.

Има три отличителни характеристики в дизайна на модела: под решетката се намира въздушен дефлектор с форма на полумесец, който увеличава въздушния поток към мощния двигател; автомобилът е „обут“ с 215/70 VR 14 (в сравнение с 205/70 HR 14 за други осемцилиндрови автомобили и 185 HR 14 за шестцилиндрови модели); а отзад, двойната изпускателна система има по-големи ауспуси, както подобава на седана от висок клас.

Mercedes-Benz

Двигателят M 100 E 69 е акцент в 450 SEL 6.9. Този осемцилиндров агрегат е базиран на V8 двигателя на легендарния Mercedes-Benz 600 (W 100). Диаметърът на цилиндъра е увеличен от 103 милиметра на 107 милиметра, като същевременно ходът на буталото е запазен, което води до работен обем от 6834 куб. см. Генерира 286 к.с. и 550 Нм. Тристепенната автоматична трансмисия, макар и по същество същата като в други 4,5-литрови осемцилиндрови модели, е адаптирана да се справи с по-високата мощност и увеличения въртящ момент.

Вместо пневматичното окачване, характерно за 300 SEL 6.3 (W 109), новият топ модел е с хидропневматичен вариант с хидравличен контрол на нивото. Четири пружинни елемента функционират и като амортисьори. Система за масло под налягане балансира обема на маслото в пружинните амортисьори. В резултат на това височината на возенето на автомобила остава постоянна и пълният ход на пружините е винаги на разположение.

SEL Mercedes-Benz 450 SEL 6.9