7 автомобила, които изпревариха технологично времето си

Инженерите надминаха себе си при създаването на тези модели

Mercedes Benz S Class W140

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-Class (W140)

И сторията познава доста автомобили, чиято поява е резултат от факта, че шефовете просто развързват ръцете на дизайнери и инженери, от което всички „сини якички” изпитват ужас. Често пъти резултатът е, че се появяват автомобилни шедьоври, които обаче не успяват да спечелят много пари, защото са прекалено иновативни и скъпи.

Поглеждаме назад към историята, за да разкажем за някои от най-технически сложните автомобили на своето време.

 Mercedes-Benz S-Class (W140)

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-Class (W140)

Mercedes-Benz S-Class (W140)

Mercedes заложи all in на W140. За началото на 90-те това беше невъобразимо. Тази S-класа е един от първите модели на марката, които получават електрическа CAN архитектура. W140 имаше саморегулиращо се окачване и хидропневматична адаптивна система за амортисьорите, беше и първият Mercedes с GPS навигация и гласово управление. Но всичко това се оказа твърде скъпо. Програмата за развитие на W140 беше доста над бюджета.

 Subaru SVX

Subaru

Subaru SVX

Subaru SVX

Една от най-смелите японски коли от началото на 90-те години беше Subaru SVX. Дизайнът му е вдъхновен от авиацията. 3,3-литровият двигател беше най-големият, произвеждан някога от Subaru по онова време. Той бе с по четири клапана на цилиндър, система за последователно впръскване на гориво с две дюзи и компютъризирана система за управление на свещите с платинени накрайници.

Subaru предложи SVX с две различни системи за задвижване на четирите колела - ACT-4 и VTD.

 Aston Martin Lagonda

Aston Martin

Aston Martin Lagonda

Aston Martin Lagonda

Aston Martin твърди, че  Lagonda изисква 2200 човекочаса, за да бъде направена. В допълнение към майсторството, вложено в създаването на колата, сложната електроника на Lagonda изигра много важна роля.

Когато моделът дебютира за първи път, той имаше сензорни контрорепи и цифрово приборно. По-късните модели премахнаха това управление, но цифровото приборно табло остава. Впечатляващото тук е, че говорим за 70-те години!

 Lexus LS 600h L

Lexus

Lexus LS 600h L

Lexus LS 600h L

Мощност и ефективност в един пакет са невъобразима комбинация, но това е, което Lexus рекламира, когато представя хибридна версия на своя флагман LS седан през 2008 г. Lexus LS 600h L беше най-скъпата японска кола по онова време и един от най-сложните модели на марката.

Използвайки технологията Toyota Hybrid Synergy Drive, електрически мотор, произвеждащ 221 к.с., беше прикрепен към 5,0-литровия V8 LS. В резултат на това общата мощност на достига 438 к.с. Моделът е оборудван и със сложна трансмисия и система за задвижване на четирите колела.

 Cadillac Allante

Cadillac

Cadillac Allante

Cadillac Allante

Allante намира място в този списък заради сложността на производствения процес. В края на 1985 г. GM подписва договор за $100 млн. с Alitalia и Lufthansa Airlines. Така компанията може да започне един от най-сложните и неефективни процеси на сглобяване, които можете да си представите.

Целият процес е наречен "въздушен мост Allante" и се смята за най-дългата производствена линия в света. Allanté е проектиран и произведен в Торино, Италия от Pininfarina, която сключва договор с Cadillac за производство на кабриолети. След това купетата на колите се изпращат до летището в Торино, а оттам специално оборудвани Boeing 747 доставят недовършения Allante до международното летище Coleman A. Young в Детройт. Пристигайки там, купетата се разтоварват и прекарват в завода за асемблиране от GM.

 Volkswagen Touareg V10 TDI

Volkswagen

Volkswagen Touareg V10 TDI

Volkswagen Touareg V10 TDI

Само споменаването на V10 TDI е достатъчно да накара ця инженерен отдел да сънува кошмари. От електронно контролираното въздушно окачване и четиризоновия климатроник до една от двата акумулатора, разположени под седалката на водача. Технологични решения, за които все още се говори във фолклора на Volkswagen, но опасни и далеч от рентабилните.

 Porsche 959

CarMarket.bg

Porsche 959

Porsche 959

Porsche 959 бе въплъщение на инженерното съвършенство. Той бе и един от най-технологично усъвършенстваните серийни автомобили на своето време. В допълнение към своя шестцилиндров двигател с мощност 444 к.с. и уникална система за задвижване на четирите колела, 959 разчиташе на специална 6-степенна ръчна скоростна кутия с по-високо монтирана първа предавка.

Най-впечатляващата и сложна част от 959 обаче са бордовите компютри. В колата имаше седем от тях и всеки контролираше дали турбината, дали окачването, дали други системи. Казват, че всеки такъв контролен блок струва 10 000 долара.

студени досиета Subaru SVX Aston Martin Lagonda Lexus LS 600h L Cadillac Allante Porsche 959 S