VW „инжектира” работниците си с бонус от 4950 евро

Пламен Георгиев,
Volkswagen поточна линия

Volkswagen

В момент, в който светът и автомобилната промишленост са изправени на прага на война (точно тази дума се използва от мнозина световни лидери) с коронавируса, Volkswagen обяви, че отново ще поощри работниците си с бонуси. Не е ясен броят им, но се знае, че този бонус ще вземат трудещите се, които попадат под „шапката” на колективни договори.

През миналата година Volkswagen ощастливи грубо 100 000 човека, подписали колективни договори за заплати. Тогава бонусът бе 4750 евро. Тази година, макар и с малко, бонусът е по-голям. Служителите, които ще се облажат от него вече са взели 1690 евро допълнително към ноемврийската (2019 г.) си заплата, като останалите 3260 евро ще получат със заплатата си за май. Тези допълнителни средства са поощрение за добре свършената работа, заради която през 2019 г. Volkswagen продаде 6 436 548 автомобила в света.

Коронавирус покоси автомобилната индустрия

Дали (и колко) догодина работниците отново ще бъдат ощастливени е въпрос, който към днешна дата по-скоро е с отрицателен отговор. Причината е една: COVID-19. Vоlkswаgеn Grоup щe спре прoизвoдcтвoтo тaзи ceдмицa в зaвoдитe cи в Итaлия, Пoртугaлия, Cлoвaкия и Иcпaния, кaтo подготвя подобна мярка и за останалите заводи в Европа.

Много по-притеснителен за концерна и цялата индустрия е фактът, че през февруари световния автомобилен пазар се е свил с 19,9% (до 5,077 млн.), докато ситуацията в Китай е трагична – спад с над 80% за същия месец.

Как Volkswagen планира да продава повече от Tesla

Тези цифри само подсказват, че индустрията е изправена пред невиждани препятствия, пред които финансовата криза от 2008 г. изглежда като шега.

Сметките на VW: електрическият ID.3 е по-евтин от бензинов или дизелов Golf

Нещо повече, тепърва заетите (около 640 000 човека) в германската автомобилна индустрия ще търпят последствията от трансформацията й. Volkswagen Group е поставил фокуса си изцяло върху електрификацията, а електромобилите изискват много по-малко компоненти и детайли, което ще рече – по-малко работна сила, необходима за производството на една е-кола.

BMW орязва 50% от „традиционните варианти за задвижване”

Едно класическо чудовище на 30

За икономичните водачи: Renault и Dacia с нова LPG версия в гамите си

Източник на статията: Vesti.bg

любопитно автомобили автомобилно производство Volkswagen