Е дин от най-емблематичните спортни седани от началото на 90-те години, 190E 2.5-16 Evo II, наскоро духна 30 свещички върху тортата. Това е основателна причина да си спомним за името на този класически звяр заслужава да остане завинаги в историята.
Уличната версия на бегачката за DTM бе представена на автомобилното изложение в Женева на 8 март 1990 г. Моделът е базиран на 190Е 2.3-16, лансиран през 1984 г. Произведени са само 502 бройки, колкото са били нужни за хомолагацията на състезателния автомобил, като всички бройки са в черен цвят.
Вероятно най-впечатляващият елемент в дизайна на модела е задният спойлер, който се грижи за аеродинамиката. По-специално за увеличаване на притискащата сила върху задната ос при висока скорост. Той е регулируем, както и предният спойлер, настройващ се на две нива. В сравнение с Evo I, Evo II разчита на 21,1 кг по-висока притискаща сила отпред и 57,1 кг от зад.
Колкото и впечатляващ да е външният облик, двигателят си остава черешката на тортата. Тази версия на спортния седан се задвижва от атмосферен 2,5-литров, 4-цилиндров двигател, генериращ впечатляващите за времето си 235 к.с. (373 к.с. в състезателния автомобил за DTM). Двигателят е произведен от Mercedes-Benz, след което тази задача поема AMG.
И докато уличният модел завладява сърцата на най-запалените фенове, чийто джобове са достатъчно дълбоки, за да си го позволят, състезателният модел за DTM прави своя дебют на пистата на 16 юни 1990 г. на „Нордшлайфе”. Два месеца по-късно, на 5 август, той печели първата си победа благодарение на Курт Тиим. Големият триумф идва през 1992 г., когато пилотите на Mercedes-Benz печелят 16 от 24 състезания в шампионата.
Как Volkswagen планира да продава повече от Tesla
За икономичните водачи: Renault и Dacia с нова LPG версия в гамите си