В сяка година Porsche изплаща на работниците си щедри бонуси за добре свършената работа. За изминалата 2019 г. на същите се полагат по 9700 евро бонуси, но компанията настоятелно моли служителите си да не взимат тези пари, а да ги предоставят за борбата срещу Covid-19.
До момента изминалата 2019 г. е най-добрата в историята на марката. Продажбите на Porsche нараснаха с 9,6% до 280 800 бройки (най-популярен е Macan с продадени 99 944 автомобила), приходите от продажби са нараснали с 11% до 28,5 млрд. евро, а чистата печалба е увеличена с 3% до 4,4 млрд. евро
Всичко това се отразява и на работниците, на които им се полагат по 9700 евро за добре свършената работа (през 2018 г. бонусът е бил 9656, а през 1027 г. – 9111 евро). Тази година работниците разбраха размера на премиите си през април, а не както обичайно през март. Причината за това е ясна.
VW „инжектира” работниците си с бонус от 4950 евро
Заводите на Porsche не работят от средата на март, продажби на практика няма, но компанията не иска да наруши традицията. Всички са наясно, че тази, а вероятно и следващата година ще са много по-слаби от 2019-а, но в крайна сметка служителите са заслужили своето.
И тук идва най-интересното: компанията обяви размера на бонусите, но призова служителите си да не ги взимат, а да ги насочат към доброволната програма за подпомагане борбата на Porsche с коронавируса, бюджетът на която в момента възлиза на 5 млн. евро.
Covid-19 заплашва 100 000 работни места в немската авто индустрия
Тази програма включва закупуване на хранителни продукти за специални хранителни банки, финансова подкрепа за кризисни центрове в района на Баден-Вюртемберг и Саксония (тук се намират основните заводи и научно-изследователски центрове на Porsche), и помощ за благотворителни организации.
Компанията моли служителите си да проявят социална отговорност в тези трудни времена, и повечето, ако не всички, вероятно ще откликнат.
Добавяме, че германските власти плащат от бюджета 60% от заплатата на служители на големи заводи по време на принудителното спиране на производството им, докато малкият бизнес се възползва от еднократни плащания за подпомагане: 9000 евро за фирми с до 5 служители, 15 000 евро за компании с до 10 служители.
Печалбата от едно Ferrari е равна на печалбата от 30 броя BMW