Е то това е да носиш емблемата на черното конче: през 2019 г. Ferrari е печелил по 86 369 евро на продадена кола! Това показва отчетът на Fiat Group, който не може да се похвали с нещо значимо през изминалата година. За сметка на златната кокошка Ferrari, който продължава да е диамантът в джоба на концерна.
През изминалата година компанията от Маранело е продала рекордните 10 131 автомобила, записвайки 23,2% средна печалба от продажбата на всеки автомобил. Така компанията, макар и отбелязваща спад спрямо 2018 г., продължава да е безапелационен лидер по този показател в света. Преди две години печалбата е била 86 801 евро, а през миналата година с 432 евро по-малко.
По показателя средна печалба на бройка след Ferrari се нареждат съответно Geely (9,9%), Toyota (8,5%), BMW Group (7,1%) и Isuzu (7,0%).
Рентабилността на Ferrari е недостижима мечта за всички останали. За да реализира печалбата от едно продадено Ferrari, BMW трябва да продаде 30 автомобила, Toyota – 44, Volvo – 45, VW – 56, PSA – 65, а Mercedes цели 67 автомобила. Най-потресаваща е разликата между Ferrari и Nissan: за да реализира печалбата от едно Ferrari, японският производител трябва да продаде 926 автомобила!
Интересно е и представянето на Tesla. Компанията завърши 2019 г. с оперативна загуба от 61,6 млн. евро, много по-малко от загубата година по-рано, когато тя бе 346,4 млн. евро. Това значи, че на всяка продажба Tesla е губила по 168 евро, но скоро загубата ще бъде превърната в печалба, тенденцията е ясна.
BMW: няма да изоставим „бъбреците”