Топ 5 на най-бързо спиращите автомобили в света

Обикновено класациите са кой пръв ще достигне отметката 100 км/ч. Тази е точно обратната, кой най-бързо ще спре от 100 км/ч

Пламен Георгиев,
Dodge Viper ACR

, Dodge

Dodge Viper ACR

У величаващата се популярност на пневматичните гуми доведе до масовото използване на механичните барабанни спирачки, дизайн, който може да се пришие към имената на Готлиб Даймлер и Луис Рено с еднаква тежест.

Следващата стъпка в развитието на спирачните системи прави господинът, който през 1912 г. създава Alco Hydro-Aeroplane Company, известна като Lockheed Corporation. През 1917 г. Мартин Локхийд патентова хидравличните спирачки. Любопитното е, че още през 1902 г. британският инженер Уилям Ланчестър е патентовал дисковите спирачки.

Следващите 100 години в развитието на спирачките ни водят до следващите пет автомобила, които са отличниците в тази класация.

 Porsche 911 GT2 RS

Porsche

Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS (991) (27 метра)

GT2 се появява първоначално през 1993 като хомологационен модел. Версията GT2 RS на поколение 991 бе лансирана през 2017 г. по време на Фестивала на скоростта в Гудууд. Porsche описва керамичните композитни спирачки като най-добрата спирачна система, разработвана някога от компанията. Диаметърът на предните дискове е 410 мм, на задните 390 мм. Отпред апаратите са 6-бутални, задните са 4-бутални. Цветът: задължително жълт.

Те се грижат да укротят мощният 700 к.с. автомобил, чийто 750 Нм от 3,8-литровия редови шестак се предават към задната ос.

 Dodge Viper ACR

Dodge

Dodge Viper ACR

Dodge Viper ACR (27 метра)

Поколението VX на отровната змия е сред най-злите творения на Dodge. Представен на изложението SEMA през 2014 г., Viper ACR е истинско чудовище. Като му се добави Extreme Aero Package, автомобилът генерира чудовищните 906 кг притискаща сила при скорост 285 км/ч.

Това естествено налага и спирачки, които да укротяват този звяр. Те идват от Brembo и са керамични, двуелементни предни и задни ротори, събирани от 6- и 4-бутални апарати.

 Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet Corvette ZR1 (С7) (27 метра)

Представен на изложението в Дубай през 2017 г., C7 ZR1 е най-мощният Corvette, който може легално да се кара по пътищата. Той се задвижва от 6,2-литров V8, генериращ 765 к.с. и 969 Нм въртящ момент.

Подобно на Viper ACR, върховното изпълнение на седмото поколение Corvette се предлага с екстремен аеро пакет, който добавя фиксиран заден спойлер, карбонов сплитер, гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, специфични настройки на окачването и магнитните амортисори.

 Porsche Cayman GT4 RS

Porsche

Porsche Cayman GT4 RS

Porsche 718 Cayman GT4 RS (982) (27 метра)

Макар много по-маломощно от GT2 RS, 718 Cayman GT4 RS е истинско откровение на пистата. Хардкор феновете са пленени от атмосферния „шестак”.

Пакетът Weissach включва много карбонови елементи, титаниева изпускателна система, 20-цолови магнезиеви колела и др.

 Ferrari SF90 Stradale

Ferrari

Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale (27 метра)

SF90 Stradale отбелязва появата на пакета Assetto Fiorano в гамата на компанията от Маранело. Той включва състезателни амортисьори от Multimatic, карбонови врати и под, титаниеви пружини и изпускателна система. Това спомага за снижаване на теглото с 33 кг спрямо стандартния модел.

Гумите са Michelin Pilot Sport Cup 2. Те са с по-мека смес и по-малко канали в сравнение със стандартните гуми. Работят съвместно с нова спирачна система, която разделя спирачния момент между хидравликата и електромоторите. Тази комбинация подобрява спирачната ефективност, като същевременно зарежда батерийния пакет, чийто капацитет е 7,9 kWh.

Източник на статията: autoevolution.com

спирачен път Топ 5 автомобирни технологии спирачки класация суперавтомобили