Ф ранция е дом на Renault, Peugeot, Citroеn и Bugatti, но голяма част от автомобилните новини, идващи от страната, са за безумно ниски ограничения на скоростта, забрана за автомобили и паркиране в определени зони на градовете, нови устройства за глобяване за превишена скорост или шумни автомобили. На този фон не е изненада, че Карлос Тавареш смята, че Франция е развила синдром на „аутофобия”.
Босът на Stellantis казва това в интервю за La Parisien, в което той и шефът на Renault дискутират въпросите за електрификация. Тук само ще вмъкнем, че от първата половина на 2023 г. всички модели на Peugeot ще се предлагат с едно или повече електрифицирани задвижвания. Това ще даде на марката най-широкия „е-избор“ в Европа.
Макар двамата с Лука де Мео да коментират различни теми, вниманието приковава мнението на Тавареш за Франция, която, въпреки голямата й роля в автомобилната индустрия, може би (според него) е развила отвращение от автомобилите, което само ще се влошава.
Големият човек в Renault не е толкова откровен, но също страда от натиска върху себе си и компанията му. Лука де Мео трябва да се съобрази с едно от изискванията на френското правителство, което принуждава Renault да не закрива заводи на френска земя. Това кара компанията да преоборудва тези мощности, които вървят към края на пътя си в депа за рециклиране или други роли.
В същото време много изтъкнати политици във Франция гледат на автомобилите като на злодеи. Ан Хидалго, кмет на Париж, обяви колите за незаконни в определени зони на френската столица. Самата тя наскоро се кандидатира за президент, но завърши на 10 позиция от 12 кандидата.
Тавареш не изпусна възможността да изрази за пореден път мнението си, че е супер погрешно да оставиш електрическите автомобили като единствена опция за личен транспорт след 2035 г. Макар Stellantis да се справя много добре на този фронт, Тавареш казва, че е-колите са скъпи, което ги превръща в луксозна стока.
Ако средната класа загуби достъп до автомобилите, те или ще се откажат да ги купуват, или ще купуват по-стари коли (които са по-замърсяващи). Тавареш защитава идеята, че клиентите трябва да имат избор, а не да им се казва какво да купуват, при това според политиците. Защото ако клиентът не може да купува електрически автомобили, крайната цел за намаляване на вредните емисии няма да бъде постигната.
Другата опасност е, че Европа ще бъде наводнена от китайски електрически автомобили. Тъй като Китай контролира повечето суровини и обработка на материалите за батерии, тези опасение на Тавареш звучат повече от основателно.