Peugeot не чака края на годината и вече обяви плановете за гамата си през 2023-та, като те включват пълна електрификация.
Обобщено - всеки един модел в гамата вече ще има най-малко един електрифициран вариант, било то поне като хибрид или (и) пълен EV. И това ще е факт още от първата половина на годината.
Както виждате от графиката, започва се още велосипедите, минава се през скутерите, колите, вановете и се свършва във спортните и състезателни автомобили.
Едно от ключовите неща - Peugeot ще е първата марка на Stellantis, която въвежда нова генерация хибридно задвижване. То започва да се въвежда от моделите 3008 и 5008, като след това ще навлезе в цялата “лъвска” фамилия.
Включва нова генерация бензинов двигател със 136 к.с., куплиран с електрифицирана предавателна кутия с два съединителя. Има 48-волтова батерия, която се регенерира в движение.
Тенхологията намалява консумациянта на гориво с 15 процента, давайки и допълнителен въртящ момент. При придвижване в града режимът ще е почти изцяло електрически, а оттам и няма да има вредни емисии или ще са много ниски заради ниския разход.
Peugeot припомня, а оттам и ние, че догодина въвежда Е-308 и Е-308 SW. Последното превръща френската марка в една от първите, предлагащи напълно електрическо комби.
Моторът тук възпроизвежда 115 киловата. Компанията твърди, че раздходът на енергия ще е средно 12,7 кВч на 100 км. А пробегът - около 400 км.
Продъжаваме с Е-408, който се присъединява към плъг-ин хибридите. Така се запълва една ниша.
Peugeot Е-208, който ще предлага по-голяма мощност - от 100 до 115 киловата, и повече пробег, около 400 км (и тук).
В марката залагат много и на хибридите, като ще ги има за всички изредени по-горе модели.
За професионалистите на преден план излиза e-EXPERT Hydrogen, като от името му се подразбира задвижването. То е на водород, а зареждането отнема 3 минути.
Тук виждаме познатите числа - 400 км пробег, 100 киловата мощност, 260 Нм макс. въртящ момент. В същото време ванът може да носи до 1000 кг, а обемът е 6,1 куб. метра.
Тези модели ще са на изложението в Париж, както и двуколесните. Също електрифицирани, както стана дума в началото.