З а да не правите грешки при избора на употребяван автомобил, ще е добре да видите до какви заключения са стигнали журналистите от британското издание на съюза на потребителите What Car?. Това е ежегоден техен рейтинг, който е проведен сред 18 000 собственици на автомобили във Великобритания. Обект на проучването са употребяваните автомобили на възраст между 4 и 10 години. Респондентите са били помолени да оценят надеждността на своя автомобил, да посочат видовете проблеми и дефекти, с които са се сблъскали, както и дефектите, отстранени гаранционно от производителя. На основа на получените данни, британците са направили два рейтинга от по 10 автомобила: на отличниците и на двойкаджиите.
Започваме с най-ненадеждните автомобили на вторичния пазар на Острова, тъй като в България той е 6-7 пъти по-голям от този на нови автомобили. Първото място в тази непрестижна класация заема BMW 1 Series, първо поколение (2004-2011 г.). Положително са го оценили само 40,1% от собствениците на този автомобил, като при почти 60% от тях колата им периодично се е чупела. Най-сериозни главоболия са създавали акумулаторът и двигателят. Средната стойност на ремонтните дейности възлиза на 1500 британски лири.
На малка разлика след Серия 1 се нарежда първото поколение на Ford Kuga (44,2%), излизащо между 2008 и 2012 година. Най-много дефекти е давала роботизираната трансмисия Powershift. Малко по-назад остава системата за задвижване на четирите колела и дизеловите мотори.
Бронзът за най-ненадежден автомобил отива при Nissan Qashqai (55,4%) от първо поколение (2007-2013 г.). Критиките Qashqai търпи най-вече за качеството на изработва в интериора.
Четвъртото място е за Opel/Vauxhall Astra (58,3%) от пето поколение (2004-2009 г.). Респондентите се жалват от окачването и ел. оборудването в салона. Най-ненадежден сред двигателите е 1,9-литровият дизел. Следващото място е за Opel/Vauxhall Insignia (58,3%) от първо поколение (2008-2017 г.). Тук 40% от оплакванията са били свързани с електрониката на двигателите.
Втората петица е формирана от второто поколение на Ford Focus (59%), което излизаше между 2004-2010 г. Тук проблемите са свързани със запушването на филтъра за твърди частици на дизеловите мотори и ръжда по предните калници. Седмото място отива при шестото поколение (2005-2015 г.) на Volkswagen Passat (59,9%). Най-честите оплаквания са свързани със слабо окачване и DSG.
Следва Land Rover Discovery (60,3%), като тук хората са се оплаквали от Discovery 3 и 4, излизащи на пазара между 2004 и 2017 г. Въздушното окачване и въздушния му компресор са най-деликатните в тези машини, но не само те. Деветото място е за петото поколение (2003-2010 г.) на BMW Серия 5 (60,8%). „Петицата“ страда от проблеми по окачването и нестабилна работа на iDrive.
Третото поколение (2005-2012 г.) на Renault Clio (62,6%) завършва тази десетка.
[morearticles]
Рейтингът си има и добра страна. Ето и отличниците по надеждност на пазара на употребявани автомобили. Първото място се заема от третото поколение (от 2011 г. до днес) на Toyota Yaris. Цели 99,1% от собствениците на този модел са заявили пред изданието, че автомобилът им е изключително надежден. Никой не е съобщил за някакъв дефект. Вторият отличник е Lexus CT (98,8%). Това е изненада, той като силовата установка е доста сложна. Третият отличник е Audi Q3 (2011-2018 г.), за който 96,5% от собствениците му са дали положителни коментари.
Класацията на отличниците продължава с Mitsubishi ASX (96,3%), който излиза на пазара от 2010 г. до днес. Следва третото поколение (2012 до днес) на SEAT Leon (95,9%).
По-натам в класацията попадат Lexus RX (2009-2016 г.; 95,4%), дизеловата версия на Honda Civic (2012-2017 г.; 95%), Honda CR-V (2012-2018 г.; 94,6%), Honda Jazz (2008-2015 г.; 94,2%), Volkswagen Touareg (2010-2018 г.; 94,1%).
Това е най-мощното серийно Ferrari
Бъдещето е на е-колите, а конвенционалните изглеждат като застрашен вид