Х аресва ли ви или не, но големите (сензорни) екрани се превръщат в неразделна част от автомобила, какъвто е случаят с волана и педалите (макар стремежът е тези два изконни атрибута на автомобила да изчезнат в близко бъдеще). В опит да задоволят все по-нарастващото търсене на високотехнологични джаджи от водачите, производителите обединяват аудио, навигация, телефон и др. – набор от функции, познати като инфотейнмънт – в големи екрани по средата на централната конзола, там, където преди имаше само бутони и копчета.
През 2014 г. само 53% от продадените в САЩ автомобила са били оборудвани със сензорен екран на арматурното табло, казват данни на изследователската и консултантска компания IHS Markit. Тази година цифрата е 82%.
Последното проучване на Consumer Reports е насочено именно в тази посока, като става ясно, че все още има много работа, за да останат клиентите напълно доволни. От данните, събрани от над 60 000 автомобила, става ясно, че само 56% от собствениците са много доволни от своята инфотейнмънт система.
Разликата между най-добрия и най-лошия производител е много голяма. На първо място клиентите са поставили инфотейнмънт системата TVI на Tesla, като 86% от собствениците на марката са заявили, че са много доволни от нея. В дъното на класацията (от 27 производителя) застава Lexus със своята система Remote Touchpad. Тя наподобява компютърна мишка и именно в това се крие нейната слабост, тъй като боравенето с нея по време на път не е никак лесно и интуитивно.
Уточнението от Consumer Reports е следното: „Добрата система е тази, която е лесна и интуитивна за работа в ежедневието. Тя трябва да е отзивчива, бърза и да предлага контролери за бърз достъп, с които се борави лесно.”
Най-близо до Tesla е BMW (80%)със своята iDrive с жестови контрол. С последния можеш да си увеличаваш и намаляваш аудио системата, но въпреки това клиентите оценяват дори най-малкото. Гласовият асистент пък дава възможност да кажете на автомобила да намали температурата (забавно е, но е далеч по-лесно да натиснете копчето). Той разпознава от коя страна на автомобила седите и намалява температурата само към вас.
След първите двама се подреждат автомобилите Ford, Fiat Chrysler Automobiles (FCA), Porsche, Volkswagen и Audi.
Някои производители фигурират по два пъти в списъка. Така например клиентите са оценили Audi MMI с Виртуален кокпит с 68% удовлетвореност, докато MMI с аналогово приборно табло е получил оценка 59%. BMW също фигурира два пъти: системата iDrive touch е оценена с 68%, докато iDrive с Gesture Control с 80%.
Най-слабите оценки (от марките, представени в Европа) в тази класация са записали Mazda (53%), Honda (50%) и Lexus (46%).
Сред най-важните за клиентите функции се нареждат Apple Carplay и Android Auto, като двете имат съответно 64% и 59% одобрение от собствениците.
Вероятно Великобритания ще ускори забраната за продажба на конвенционални автомобили