Е дин от най-честите аргументи срещу електромобилите е твърдението, че в един момент качествата на батериите им ще се влошат, това ще наложи смяната им, а цената е приблизително колкото на нов автомобил.
До момента никой производител не е предоставил информация по този казус, но клубът на собствениците на Tesla в Белгия и Холандия се е заел със задачата да внесе яснота по казуса.
Собствениците споделят експлоатационните данни на своите Model S и Model X в Google Doc, където до момента има качени над 1040 документа, които ежедневно се увеличават.
Генералният извод е, че батериите на Tesla запазват 90% от мощността си след 250 000 км пробег. Според проучването на 350 собственика, капацитетът им спада с 5% през първите 80 000 км (50 000 мили), но след това влошаването на качеството им е много по-бавно. Ако тази тенденция се запази, повечето автомобили Tesla все още ще разполагат с около 90% от капацитета на батериите си след около 300 000 км, а с 80% - след невероятните 800 000 км.
Tesla не предлага гаранция за остатъчна мощност на батериите на Model S и X, но гарантира, че Model 3 ще запази 70% от капацитета на батериите на Model 3 след 120 000 мили (193 000 км) и 100 000 мили (160 000 км) на по-мощните и съответно по-маломощните батерии на модела. Това е малко по-щедро от офертата на Nissan за Leaf (66% при над 160 000 км).
Средният пробег на автомобилите (според тези данни) е 385 км с едно зареждане след среден пробег на автомобила 54 000 км.
От споделената информация става ясно, че само един собственик е сменил батерията си след 77 000 км пробег.
Друг изненадващ факт е, че почти никой не зарежда батериите на 100%. Данните показват, че собствениците зареждат на 100% батериите си средно 2 пъти месечно, но има и такива, които не го правят въобще.
Поредният китайски конкурент на Tesla разчита на парите на Alibaba
Mercedes е компанията, която първа купува Audi
Mercedes-Benz CLK GTR е един от най-невероятните V12 автомобили